دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

شهرداری نمی‌تواند در برابر اجرای قانون مجری ذی‌صلاح مقاومت کند

سید محمد آقامیری ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار ساختمان آنلاین  مطرح کرد: یکی از دلایل بروز سانحه متروپل آبادان فقدان مجری ذی صلاح در فرآیند اجرای ساخت این پروژه بوده است و همچنین به دلیل اینکه نقشه های سازه خارج از سازمان نظام مهندسی ساختمان طراحی شده است ،و همزمان به اخطار مهندس ناظر نیز توجه نشده ، متاسفانه این حادثه ساختمانی رخ داده است.

وی گفت: با توجه به اینکه فقدان مجری ذی صلاح در این پروژه از جمله دلایل فرو ریزش این ساختمان بوده است، بنابراین این امر نشان دهنده لزوم اجرای قانون مجری ذی صلاح در ساخت و سازهاست.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه شهرداری نمی تواند در برابر اجرای قانون مجری ذی صلاح مقاومت کند اذعان داشت: با توجه به اینکه حضور مجری ذی صلاح در ساختمانها یک الزام قانونی است،بنابراین باید سازوکار اجرایی شدن این قانون فراهم شود.

وی همچنین از برگزاری سلسله نشست های مشترک بین شورای شهر تهران با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران طی روزهای آینده خبر داد و گفت:اگر از حادثه تلخ متروپل درس عبرت بگیریم و به خوبی از آن استفاده کنیم می توانیم شرایط را برای پیشگیری از حوادث و سوانح آتی ساختمان فراهم کنیم.

این عضو شورای شهر تهران همچنین درباره ساختمانهای ناایمن در شهر تهران نیز تاکید کرد: برای ایمن سازی این ساختمانها باید قوه قضاییه ورود پیدا کند و ابزارهای قانونی در اختیار شهرداری تهران قرار دهد تا شهرداری با استفاده از این ابزارها اقدامات لازم را انجام دهد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا