مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

قدمت همکاری بنیاد مسکن با شهرداری تهران در ساخت مترو به ۱۵ سال رسید

اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آئین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای توسعه شرقی خط ۴ متروی تهران با اعلام اینکه تا پایان سال عملیات اجرایی ایستگاه پروانه را تمام کرده و تحویل شهرداری تهران خواهیم داد افزود: عملیات اجرایی ادامه خط ۴ با قراردادی به مبلغ 4 هزار و 500 میلیارد تومان ظرف ۲۴ ماه آینده انجام خواهد شد. وی هچنین خاطرنشان کرد: قدمت همکاری بنیاد مسکن با شهرداری تهران در ساخت مترو به ۱۵ سال رسیده است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به موجب تفاهم‌ نامه‌ای که عصر روز سه شنبه 25 بهمن بین شهرداری تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد گردید، فاز دوم پروژه مسیر توسعه شرقی خط ۴ از شمال تقاطع بزرگراه‌های شهید سلیمانی و شهید باقری تا میدان رهبر وارد مرحله اجرایی گردید. طول این مسیر 5 کیلومتر بوده و 5 ایستگاه را شامل خواهد شد.

علیرضا زاکانی نیز در این مراسم، با ابراز خشنودی از انعقاد این تفاهم نامه ضمن تشکر از اقدامات بنیاد مسکن در حوزه های مختلف شهرداری تهران اظهار داشت: موضوع حمل و نقل موضوعی جدی برای مدیریت شهری است و مدیریت شهری بیشترین بخش اعتبارات سال آینده را به حمل و نقل عمومی اختصاص داده است و قطعا در حوزه حمل و نقل، ستون فقرات مترو خواهد بود.

شایان ذکر است توسعه شرقی خط ۴ یکی از پرتقاضاترین درخواست‌های شهروندان از مدیریت شهری پایتخت طی سال‌های اخیر بوده و پیش بینی شده در افق ۲۰ سال آینده، حدود ۲۵ درصد از کل مسافران خط ۴ مترو مراجعانی باشند که از ایستگاه‌های بخش توسعه شرقی آن استفاده خواهند کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا