اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

لزوم ساماندهی قانون درآمدهای شهری به منظور جلوگیری از حرص زدن شهرداری‌ها برای برداشت از شهر

به گزارش ساختمان آنلاین:   پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها پس از پایان اجلاس دهم این شورا و در جمع خبرنگاران گفت: یکی از موضوعات مهم مدیریت شهری در کشور بحث درآمدهای شهرداری‌ها است. اوایل انقلاب موضوع خودکفایی شهرداری‌ها مطرح شد که هم فرصت بود و هم تهدید.

وی افزود: شهرفروشی شهرداری‌ها برای ارائه خدمت باعث شد، شهرها از انضباط خارج شوند و این نشان می‌دهد قانون درآمدهای پایدار شهری باید سامان یابد تا از حرص زدن شهرداری‌ها برای برداشت از شهر جلوگیری کند.

سروری خاطرنشان کرد: قبلاً مشکل این بود که نظر جامعه مدیریت شهری چه شوراها و چه شهرداری دیده نمی‌شد اما نکته مثبت قانون درآمدهای پایدار شهرداری ها و دهیاری ها که مجلس تصویب کرده این است که شورای عالی استان‌ها در کنار وزارت کشور در همه موضوعات مداخله داده شده است و اثرگذاری لازم را دارد و سهم شهرداری‌ها از ارزش افزوده نیز از سه درصد به چهار درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: چندین کارگروه مشترک با وزارت کشور در همه زمینه‌های مرتبط با درآمدهای پایدار شهری تشکیل شده که این موضوع آغاز بسیار خوبی است تا به مباحث مالی شهرداری‌ها انضباط داده شود.

وی اظهار داشت: در اجلاس امروز شورای عالی استان‌ها نیز دو مبحث آموزش و درآمدهای پایدار بررسی شد که به دلیل کمبود وقت، مقرر شد در اجلاس فوق‌العاده‌ای باقی مباحث مطرح شود.

سروری با بیان اینکه فقدان و فقر آموزش باعث بسیاری از مسائل و تخلفات در شوراها است، گفت: با همکاری وزارت کشور به توفیق بزرگی رسیدیم و مجلس زمینه بسیار خوبی فراهم کرده تا با تعامل و همکاری با وزارت کشور بتوانیم چه در بحث درآمدهای پایدار و چه آموزش، شورای عالی استان‌ها ایفای نقش کند.

سروری در پایان بیان داشت: قرار بر این شده تا آموزش شوراها بر عهده شورای عالی استان‌ها و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بر عهده وزارت کشور باشد و بسیار امیدواریم اتفاقات مثبتی در این زمینه نیز رخ دهد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا