دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

انعقاد تفاهم‌نامه با شهرداری تهران برای بکارگیری مجری ذی‌صلاح

حمزه شکیب ضمن بیان مطلب فوق در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور موظف است که شرایط لازم را برای بکارگیری مجری ذی صلاح در ساخت و سازها فراهم و نسبت به رفع مشکلات موجود در این زمینه اقدام کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه در شرایط فعلی سرمایه گذاران اساسا علاقه ای به بکارگیری مجری ذی صلاح در پروژه های ساختمانی ندارند اذعان داشت: در حال حاضر پس از انتخاب مجری ذی صلاح برای پروژه های ساختمانی،اغلب فقط از امضای مجریان استفاده می شود و سرمایه گذاران به هیچ وجه تمایلی ندارند که مجریان ساختمانی در پروژه ها حضور داشته باشند.

شکیب با بیان اینکه برای حل این سیکل معیوب به دنبال مذاکره با شهرداری تهران هستیم گفت: قطعا به دنبال حل این مشکل خواهیم بود و از طریق انعقاد قرارداد با شهرداری تهران این مشکل را در قالب تفاهم نامه ای حل خواهیم کرد و قول می دهیم که این مشکل را در عرصه ساخت و ساز مرتفع کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بر لزوم ساخت مسکن توسط افراد متخصص تاکید کرد و اظهار داشت: اساسا مکانیزم ساخت و ساز باید به گونه ای باشد که بروز تخلف برای هیچ یک از عوامل اجرایی و نظارتی مقرون به صرفه نباشد و قطعا ما به دنبال آن هستیم که با یک رویکرد جدید مشکلات موجود در این مسیر را به حداقل برسانیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور همچنین در پایان درباره مشکل امضاء فروشی نیز گفت: امضا فروشی یک مشکل فرهنگی است و سرمایه گذار و سازنده ملزم هستند که از طریق سازمان نظام مهندسی نسبت به انتخاب مجری اقدام کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا