بورس و بازارصنایع ساختمانیمجله خبری

ورود سیمان به بورس دلالی‌ها را حذف کرده است

به گزارش ساختمان آنلاین:   عبدالرضا شیخان در خصوص وضعیت گازرسانی به کارخانه‌های تولید سیمان ، گفت: باوجود قطع گازی که امسال به وجود آمد سوخت مازوت کارخانه‌ها را تأمین کردند تا قطعی گاز بر روی تولید کمتر اثر بگذارد و نبود گاز در کارخانه های تولید سیمان با سوخت مازوت جایگزین شده است.

وی افزود: سوخت مازوت واحدهای تولیدکننده سیمان باقیمت بالاتر تأمین می‌شود زیرا شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سوخت مازوت را از نزدیک‌ترین پالایشگاه به واحدهای تولیدکننده سیمان عرضه نکرده و این مسئله باعث شد که کارخانه‌های تولیدسیمان هزینه حمل بیشتری را متحمل شوند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان بیان کرد: واحدهای تولیدکننده سیمان به دلیل حفظ روند تولید و تأمین نیاز داخل سختی‌ها را تحمل کرده و به تولید ادامه می‌دهند بنابراین ازنظر کلینکر خیلی کاهش تولید را نداشته‌ایم، ولی در سیمان مقداری کاهش تولید را شاهد بوده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: با ورود سیمان به بورس کالا دلالی‌ها حذف شده و قیمت خرید‌های کاذب اُفت پیدا کرده است.

شیخان اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت صنعت سیمان مطلوب است و قیمت هر پاکت سیمان در بورس کالا ۲۵ هزار و ۵۰۰ تا ۲۶ هزار تومان درب کارخانه بدون ارزش افزوده معامله می‌شود؛ و قیمت هر پاکت سیمان در مصالح فروشی برای خرده فروشی‌ها ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان معامله می‌شود، زیرا به رقم درب کارخانه ۹ درصد ارزش افزوده، هزینه حمل از درب کارخانه تا محل توزیع، هزینه تخلیه و بارگیری و سود عامل اضافه می‌شود.

میزان

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا