مجله خبریراه و شهرسازی

متقاضیان سند در سکونتگاه‌های غیررسمی کرمانشاه تا تیر ماه مهلت ثبت‌نام دارند

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، اعطای سند مالکیت به مالکان سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی را منشأ اصلی تحول در این مناطق دانست و گفت: متقاضیان دریافت سند در این مناطق تا پایان سال مالی امسال در تیرماه مهلت ثبت‌نام دارند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، «مهرداد آهکی» با استناد به سخنان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، افزود: استان کرمانشاه دارای ۲ هزار و ۸۶ هکتار بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری است که ۶۵۰ هکتار آن سکونتگاه‌های غیررسمی است.

وی اضافه کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی ساکنان بافت های فرسوده و ناکارآمد در قالب طرح توسعه تحول اجتماعی محلات با همکاری ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان در اولویت قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه سند مالکیت می‌تواند به عنوان ابزاری این محدودها را به حوزه اقتصادی کشور متصل کند، اظهار کرد: متقاضیان از طریق اسناد مالکیت در این محدوده از طریق منابع بانکی می‌توانند واحدهای فرسوده خود را مرمت، مقاوم‌سازی و نوسازی کنند.

وی با اشاره به آئین‌نامه اجرایی بند «ک» تبصره ۱۱ قانون بودجه سال جاری برای اعطای سند به املاک تصرفی با اولویت سکونتگاه‌های غیررسمی گفت: موضوع این است که در سکونتگاه‌های غیررسمی عمده اراضی، تصرفی یا قولنامه‌ای است و امکان استفاده از فضای رسمی اقتصاد کشور را ندارند.

آهکی افزود: خوشبختانه مقرر شده است صاحبان املاک در اراضی تصرفی دولتی با پرداخت قیمت کارشناسی، صاحب زمینی که در آن واحد مسکونی ساخته‌اند، شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه با بیان اینکه مالکان واحدهای مسکونی اراضی تصرفی متعلق به دولت که قبل از سال ۱۳۹۴ و مطابق توسعه شهری واحد خود را ساخته باشند، می‌توانند برای دریافت سند مالکیت اقدام کنند.

وی در پایان گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه ارایه تسهیلات بافت فرسوده شهری شرکت بازآفرینی شهری ایران به نشانی www.facility.udrc.ir نسبت به دریافت سند مالکیت ملک خود اقدام کنند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا