اقتصادیبورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

موجران اعتنایی به مصوبه تعیین سقف اجاره‌بها ندارند

به گزارش ساختمان آنلاین: محمدرضا صنعتی در ادامه اظهار کرد: مشاوران املاک به عنوان واحدهای صنفی مکلف به رعایت بخشنامه ها و آیین نامه های صادره دولتی هستند و تخطی از این بخش نامه ها جرم تلقی می شود.

رئیس اتحادیه املاک گرگان افزود: به استناد ماده ۱۷، اگر بنگاه داران از مصوبه ستاد تنظیم بازار تمکین نکنند و اجاره نامه های غیرمتعارف و بالاتر از ۲۰ درصد را ثبت کنند به تعزیرات معرفی می شود.

وی گفت: براساس قانون مالکان بناهای مسکونی در شهرهایی مثل گرگان حداکثر ۲۰ درصد می توانند افزایش قیمت داشته باشند در غیر این صورت کار آنها غیرقانونی محسوب می شود.

صنعتی ادامه داد: برخی موجران توجهی به دستور سقف اجاره بها ندارند و برای دورزدن قانون با فشار به مستاجران آنها را مجبور به انعقاد قراردادهای مخفیانه و غیرثبتی می کنند.

رئیس اتحادیه املاک گرگان بیان کرد: برخی مشکلات مانند هزینه های حمل و نقل، دغدغه اسباب کشی و محدودیت های موجود در اجاره مکان جدید سبب می شود تا مستاجران نرخ های غیر متعارف موجران را بپذیرند.

وی افزود: بر اساس گزارش برخی از مشاوران املاک در گرگان تعدادی از موجران در مناطق مرفه نشین شهر گرگان افزایش قیمت اجاره بها تا سقف ۵۰ درصد را به مستاجران پیشنهاد می کنند؛ موضوعی که بر خلاف نص صریح قانون است.

سه هزار و ۴۰۰ دفتر بنگاه املاک و مشاوره در سطح گلستان زیر نظر اتحادیه گرگان بوده که هزار و ۲۵۰ دفتر در گرگان وجود دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا