مجله خبری

سامانه جامع اطلاعات مسکن راه‌اندازی می‌شود

سید احسن علوی نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به افزایش قیمت مسکن در چند روز گذشته، گفت: یکسری از دلالان و سفته‌بازها در چند ماه اخیر با به راه انداختن موج در فضای مجازی اخلال جدی در بازار مسکن ایجاد کرده‌اند.
وی با بیان اینکه دلالان تورم قیمتی در بازار مسکن ایجاد کرده‌اند، ادامه داد: برای مهار این وضعیت کمیسیون عمران به عنوان کمیسیون تخصصی در حوزه مسکن، رایزنی‌های را با وزارت راه‌ و شهرسازی انجام داد و مقرر شد تا سامانه‌ای برای ثبت خریدو فروش املاک از سوی این وزارتخانه طراحی شود.

نماینده مردم سنندج در مجلس با اعلام اینکه با راه‌اندازی این سامانه بازار مسکن در ید قدرت دولت قرار می‌گیرد و نرخ‌ها بر اساس دلال‌بازی تعیین نمی‌شود، اضافه کرد: قرار است قیمت و کیفیت ساختمان‌ها در این سامانه اعلام شود و الگوی برای خریدو فروش مسکن طراحی شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی مطالعات اولیه برای راه‌اندازی این سامانه جامع را انجام داده است، اظهار داشت: امیدورایم هرچه سریعتر این سامانه راه‌اندازی شود تا شاهد کوتاه شدن دست دلالان و سفته‌بازان از بازار مسکن باشیم.

منبع:شهرخبر

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا