مجله خبریراه و شهرسازیصنایع ساختمانی

چرا تاسیس شرکت بیمه سازمان نظام مهندسی تصویب نشد؟

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به دلایل عدم موافقت با تاسیس شرکت بیمه، گفت: وقتی در سازمان نظام مهندسی به "پایداری" برسیم این کار را انجام می‌دهیم.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، حمزه شکیب در خصوص هزینه‌های برگزاری اجلاس اخیر هیئت عمومی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی، اظهار کرد:‌ بر اساس قانون تیرماه هر سال باید یک اجلاس هیئت عمومی را برگزار کنیم. برای این اجلاس‌، هر استانی هزینه‌های هر فرد را -به حساب شورای مرکزی- واریز می‌کند.

وی با بیان این‌که هیئت عمومی به شورای مرکزی اختیار می‌دهد که در خصوص محل برگزاری اجلاس تصمیم‌گیری کند، ادامه داد: بعد از این‌که اجلاس را در یزد برگزار کردیم، این دوره تصمیم‌ گرفته شد در تبریز اجلاس برگزار شود.

وی یادآور شد: اعضای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان برای هر عضو 9.8 میلیون تومان پرداخت کرده‌اند. این مبلغ برای 3 روز حضور در تبریز بوده است.

رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان در پاسخ به این پرسش که شرکت‌کنندگان در این اجلاس چه تعدادی بوده است، گفت:‌ اگر اشتباه نکنم فکر می‌کنم حدود 430 نفر بوده است.

شکیب درباره تاسیس شرکت بیمه نیز اظهار کرد: یک مشکل جدی که داریم بحث بیمه است. عوامل متخلفی باعث شده که به دنبال بیمه باشیم. بیمه عاملی است برای ارتقای کیفیت ساخت و ساز است. بیمه،‌تضمین کیفیت است.

وی یادآور شد: « در یزد که اجلاس را برگزار کردیم، معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت که بحث بیمه از این بابت مهم است و به آن ورود پیدا کنید. ما هم این کار را کردیم و در شورای مرکزی، مشاور گرفته و با بیمه مرکزی رایزنی کردیم.»

وی تاکید کرد: ما یک جامعه 600 هزار نفری هستیم که با احتساب خانوارها حدود 2.4 میلیون نفر هستند. عملاً می‌توانیم یک تاثیر 10 میلیون نفری به لحاظ ارتباطی که وجود دارد،‌ داشته باشیم. از این رو به‌دنبال تاسیس یک شرکت بیمه هستیم.

وی با اشاره به رایزنی‌ها صورت گرفته در این رابطه، گفت: قرار بود 260 میلیارد تومان سرمایه‌ اولیه باشد که از این رقم 70 درصد را سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها تامین کنند. بر اساس تقسیم انجام شده هر سهم حدود 600 هزار تومان می‌شد. یعنی با این مبلغ اگر اعضا مشارکت می‌کردند می‌توانستیم شرکت بیمه را تاسیس کنیم.

وی بیان کرد: این شرکت یک حُسن‌هایی داشت، البته یک سری ابهاماتی در آن وجود دارد. ابهامات هم همان بحث شفافیت بود. سازمان نظام مهندسی ساختمان تلاش می‌کند یک شفاف‌سازی داشته باشد. در نهایت هیئت عمومی هم تصمیم گرفت شاید هم تصمیم درستی هم بوده باشد، فعلاً تاسیس شرکت بیمه را متوقف کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی با بیان این‌که باید سازوکار تاسیس شرکت بیمه را دنبال کنیم، اظهار کرد:‌سازو کار این است که یا سازمان نظام مهندسی یا کارگزار این کار را انجام دهد. قطعاً بیمه عامل بسیار مهمی در ارتقا کیفیت ساخت و ساز است. الان در همه استان‌ها خدمات بیمه‌ای به اعضا ارائه می‌دهیم و شرکت‌های مختلف بیمه‌ای با سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها ارتباط می‌گیرند. بعضاً مشکلات و عدم شفافیت‌هایی ایجاد می‌شود و همین الان اینها وجود دارد.

وی با بیان این‌که در این رابطه تکلیف را انجام دادیم و بار از دوش ما برداشته شد، تصریح کرد: نظرم این است یکسال دیگر نیاز باشد که سازمان نظام مهندسی به پایداری لازم برسانیم شاید بعد از آن بتوانیم چنین کاری را انجام دهیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا