مجله خبریراه و شهرسازیصنایع ساختمانی

برنامه ریزی برای ساخت و نوسازی ۲ میلیون مسکن روستایی در کشور

قزوین- وزیر راه و شهرسازی گفت: برای ساخت و نوسازی ۲ میلیون قطعه زمین و منزل روستایی در کشور برنامه ریزی شده است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، مهرداد بذرپاش در نشست شورای تأمین مسکن استان قزوین که در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: با حل مسئله اوقاف با هدف رفع مشکلات زمین‌های مسکونی و کمک به ساخت مسکن در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی افزود: حل این مشکل مستلزم رعایت حقوق موقوفه و واقف است و دولت نیز به اهمیت این موضوع آگاه است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: یکی دیگر از سیاست‌های دولت سیزدهم حل مشکل تعاونی‌ها و مناطق دارای بحران همچون عظیمیه است که امروز در قزوین شاهد رفع بخشی از مشکلات مردم این منطقه بودیم.

وی حل مشکل مسکن را باعث رونق شغل و کسب و کار در کشور دانست و تصریح کرد: برای ساخت و نوسازی ۲ میلیون قطعه زمین و منزل روستایی در کشور برنامه ریزی شده است.

بذرپاش با بیان اینکه سیستم مدیریتی جدیدی باید در مهرگان مستقر شود، ادامه داد: برای رفع نیازهای مردم این منطقه ۵۰۰ میلیارد ریال برای ساخت مدرسه و مسجد به این منطقه تزریق خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی از الحاق ۲۰۰ هکتار به شهرک مهرگان خبر داد و تاکید کرد: امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته به زودی شاهد رفع برخی از مشکلات مردم در این شهرجدید باشیم.

بذرپاش تقویت حمل و نقل ریلی استان قزوین را یک نیاز مهم دانسته و عنوان کرد: راه اندازی مترو قزوین به هشتگرد و ارتقای اداری راه آهن قزوین می‌تواند در توسعه ریلی این استان مؤثر باشد.

وی با تاکید بر تسریع تصویب طرح تفصیلی و جامع شهری در شورای عالی معماری و شهرسازی تاکید کرد: توسعه شهر نباید منتظر تصمیمات باشد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان با بیان اینکه ایمن سازی نقاط حادثه خیز در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد یادآور شد: ایمن سازی آزادراه کرج – قزوین – زنجان با کمک وزارت راه و شهرسازی و تأمین دو سوم اعتبار آن از سوی وزارتخانه حتماً انجام شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا