مجله خبریبورس و بازارصنایع ساختمانی

هزینه ساخت و ساز هر متر مربع بنا در سال ۱۴۰۲ + عکس

سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران اعلام کرد: در چهارچوب اختیارات قانونی و در راستای اجرای ماده ۱۷ پیوست مبحث دوم مقررات ملی ساختمان، جدول هزینه ساخت‌وساز هر مترمربع بنا ساختمان برای سال ۱۴۰۲ که با اعمال شاخص‌های تعدیل کارهای ساختمانی اعلام‌شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور محاسبه شده است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از جماران، بر این اساس برای گروه‌های ساختمانی ۱ و ۲ طبقه از روی شالوده، ۵۳ میلیون ریال، ۳ تا پنج طبقه از روی شالوده ۶۲ میلیون ریال، ۶ و ۷ طبقه از روی شالوده ۷۱ میلیون ریال، ۸ تا ۱۰ طبقه از روی شالوده ۸۰ میلیون ریال، ۱۱ و ۱۲ طبقه از روی شالوده ۸۹ میلیون ریال، ۱۳ تا ۱۵ طبقه از روی شالوده ۹۸ میلیون ریال و ۱۶ طبقه و بالاتر از روی شالوده نیز ۱۰۰ میلیون ریال هزینه ساخت هر مترمربع زیربنا خواهد بود.

همچنین در ادامه این نامه آمده که در صورتی که هیئت‌مدیره سازمان استان با توجه به شرایط و کیفیت ساخت‌وساز پیشنهاد افزایش یا کاهش حداکثر ۲۵ درصد قیمت‌های تعیین‌شده را دارد، موضوع را در هیئت چهارنفره استان (پنج نفره در تهران) طرح کند.

هزینه ساخت و ساز هر متر مربع بنا در سال ۱۴۰۲ + عکس

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا