مجله خبریراه و شهرسازی

مهلت ۶ ماهه برای ساخت و ساز در زمین‌های احتکار شده

معاون شهرسازی و معماری گفت: حدود ۱۰ درصد زمین‌های شهری احتکار شده است و دولت به دنبال ساخت و ساز در زمین های احتکار شده است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، فرزانه صادق نالواجرد، معاون شهرسازی و معماری در نشست خبری پاسخگویی به نیاز تولید مسکن در داخل محدوده شهرها گفت: سیاست‌های محرک عرضه زمین برای جلوگیری از احتکار زمین در محدوده‌های شهری به تصویب رسیده است، در قانون جهش تولید برای رفع نیازهای مسکن زمین‌های حبس شده در محدوده‌های شهری استفاده خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در سیاست گذاری جدید مکان یابی ها در شهرهای حدو، شهرک‌های حوید در داخل حریم شهری و الحاق زمین به شهرها صورت خواهد گرفت، در دو دهه طرح جامع اجرایی نشده است و اراضی مسکن در شهرها حبس شده است و فارغ از مالکیت‌ها فرار است که این زمین‌ها به ساخت و سازها بازگردند.

وی در ادامه افزود: مالکیت‌های این اراضی احتکار شده برای برخی از تعاونی است که قرار بود ساخت و ساز صورت بگیرد که چنین اتفاقی رخ نداده است و دولت به دنبال بازگرداندن زمین برای ساخت است. مالکیت‌های حقیقی اشخاصی که اراضی کلانی دارند و در آخر مالکیت‌های حقوقی زمین‌هایی که در دست بانک‌ها و ارگان‌ها است قرار است برای هرکدام‌ از این مالکیت ها مهلت ۶ ماهه داده خواهد شود تا ساخت و ساز صورت گیرد.

معاون شهرسازی و معماری در ادامه افزود: در هر شهری حدود ۱۰ درصد زمین فیریز شده است و دولت به دنبال عرضه مسکن در بازار مسکن است و نمی‌توان گفت همه عرضه در دست دولت باشد و باید بخش خصوصی هم کمک کند.

ادامه دارد…

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا