راه و شهرسازیمجله خبری

ساخت و ساز ربطی به تحریم ها ندارد

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، خود مالکی طرحی است که در نهضت ملی مسکن عملی شده است و به گفته کارشناسان این طرح می‌تواند در ساخت و سازهای مسکن کمک بزرگی به نهضت مسکن ملی باشد.

اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن درخصوص ساخت و ساز نهضت ملی مسکن توسط مردم گفت: در خصوص ساخت و ساز هر جا مسکن را مردم به تنهایی شروع به ساخت و ساز کردند موفق بوده اند و مدیریت بهتری داشتند. وقتی یک زمین و یک ملک را شخصی دارد و می‌تواند بدون دخالت ساخت و ساز کند موفق بوده است چرا که ساخت و سازهای مشارکتی سخت است و چرا که هماهنگ بین چند نفر سخت است.

خود مالکی در روستاها موفق بوده است

وی در ادامه بیان کرد: در حوزه ساخت و ساز مسکن در روستاها خود مردم این کار را انجام می‌دهند می‌بینید که موفق بوده اند و البته هر شهری که زمین داده شده است ساخت ساز انجام شده و هیچ مشکلی نداشته است اما در شهرهای بزرگ نمی‌توان کار را به دست مردم چرا که زمین مردمی به اندازه کافی برای ساخت نهضت ملی وجود ندارند که بخواهند ساخت و ساز انجام دهند بنابراین این طرح خودمالکی بیشتر در شهرهای کوچک و روستاها امکان پذیر و موفق بوده است.

رئیس بنیاد مسکن در خصوص ساخت و ساز در شهری مثل تهران گفت: در تهران مسکن سازی توسط افراد در شهرک‌های جدید و اطراف تهران صورت می‌گیرد البته ساخت ساز یک طبقه به دست مردم انجام می‌شود به طور مثال در قم، شیراز و چهارمحال بختیاری ساخت و سازها صورت می‌گیرد و محوریت اصلی این ساخت و سازها مردم هستند.

تحریم‌ها مربوط به ساخت و ساز نمی‌شود

اکبر نیکزاد در ادامه راهکاری برای شتاب زدگی در طرح نهضت مسکن ملی گفت: طرح نهضت مسکن ملی به مرور در حال جان گرفتن است با توجه به اینکه مرحوم قاسمی در حال آماده سازی زیرساخت‌ها بوده است و زمین‌های دولتی برای ساخت و سازها آماده شده است اما باید دستگاه‌های مسؤول مانند بنیاد مسکن، وزارت نیرو، راه و شهرسازی و شهرداری‌ها دست به دست هم دهند تا کار ساخت و ساز تسریع پیدا کند چرا که هرکدام از این مسؤولین کارش را درست و به موقع انجام ندهد این مسکن سازی به تعویق خواهد افتاد در این میان مردم هستند که متضرر خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: در پایان باید گفت که خوشبختانه در بحث طراحی و اجرا نیروهای متخصص در کشور وجود دارد همچنین مصالح و تجهیزات مرود نیاز ساخت وساز در ایران تولید می‌شود و مربوط به تحریم‌ها نخواهد شد بر این اساس با یک برنامه ریزی دقیق می‌توان به ساخت وساز در کشور تسریع بخشید.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا