مجله خبریراه و شهرسازی

ساخت هتل ۳۰ طبقه بر روی گسل زلزله در منطقه ولنجک

رئیس مرکز زلزله‌نگاری گفت: در حال حاضر تمامی زلزله‌های تهران به صورت کامل پایش می‌شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، زارع رئیس مرکز زلزله نگاری  کشور با بیان اینکه در تهران و اطراف تهران در شعال ۱۰۰ کیلومتری ۴ زلزله  بالای ۴ ریشتری  رخ داده است، گفت:  از  ۱۹ اسفند ماه سال گذشته تا به امروز  حدود ۴۰۰ زلزله بالای ۲ ریشتری رخ داده به طوری که تقریبا هر روز یک زلزله در تهران رخ داده است.

وی افزود:  تمامی زلزله‌های تهران پایش می‌شود و  بخش هشدار‌های پیش هنگام را از طریق مرکز مدیریت بحران پیگیری می کنیم تا درا ین بخش مشکلی پیش نیاید.

زارع در خصوص ساخت بنا‌های بلندمرتبه بر روی گسل‌های تهران گفت:  طبق بررسی‌هاییکه صورت گرفته است در حال حاضر یک هتل ۳۰ طبقه بر روی گسل فعال  تهران در منطقه ولنجک  بلوار دانشجو در حال ساخت است که ما در این زمینه چندین بار هشدار‌های لازم را داده  ایم.

او تاکید کرد: حتی اگر این بنا بر روی گسل هم نباشد ساخت ساختمان‌های بالای ۳۰ طبقه غیرقانونی بوده و ساخت آن‌ها هم بر روی گسل میزان خطرپذیری را چندین برابر می کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا