راه و شهرسازیمجله خبری

امضای تفاهم‌نامه مشترک با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای ساخت مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین:   به نقل از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، علیرضا فخاری رئیس سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه جایگاه و رتبه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ارتقای دانش سطح عمومی و حرفه ای ممتاز است، گفت: همکاری ما در این تفاهمنامه می تواند از طریق اجاره ۹۹ ساله، مشارکت یا فروش اقساطی زمین انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در بحث زمین های در اختیار دستگاه ها، بخشی از زمین ها مازاد هستند و بخشی دیگر زمین هایی هستند که در اختیار دستگاه بوده اما طرح های توسعه ای روی آنها انجام نشده و می توان با هماهنگی کمیسیون ماده ۵ در تغییر کاربری در آنها فضای جدیدی ایجاد کرد و برای تامین مسکن کارکنان همان دستگاه از ظرفیت ایجاد شده استفاده کرد.

فخاری ادامه داد: اینگونه اراضی در محدوده قانونی شهرها قرار دارند و از خدمات روبنایی و زیربنایی برخوردار بوده و نیازی به سرمایه گذاری بیشتری ندارند.

وی در پایان با بیان اینکه سازمان ملی زمسن و مسکن با دستگاه های دیگری هم تفاهنامه های مشابهی منعقد کرده است، از همه دستگاه های اجرایی کشور خواست تا برای تامین مسکن کارکنان خود از این شیوه استفاده نمایند و افزود: وزارت جهاد کشاورزی، نیروهای مسلح و وزارت نفت از جمله دستگاه هایی هستندکه از این ظرفیت استفاده کرده اند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا