راه و شهرسازیمجله خبری

فقط ۴ درصد زمین‌های دستگاه‌ها برای ساخت مسکن واگذار شد

به گزارش ساختمان آنلاین: «رستم قاسمی» شب گذشته در گفتگوی تلفنی با برنامه تلویزیونی پایش درباره اینکه چه اقداماتی در حوزه مسکن طی یک سال گذشته انجام شده گفت: فاصله موجود در بخش مسکن ناشی از عدم انجام اقدامات در دولت گذشته بود و این باعث شد که قیمت مسکن افزایش یابد.

وی افزود: شروع اقدامات دولت سیزدهم با ابلاغ قانون جهش تولید مسکن همزمان شد و برای اجرای آن باید زیر ساخت فراهم می‌شد؛  یکی از این اقدامات طراحی سامانه ثبت نام و شناسایی اراضی مورد نظر و طراحی سایت‌های احداث مسکن بود که به سرعت انجام و سامانه‌ای طراحی شد و سپس پالایش متقاضیان آغاز و ساخت و سازها صورت گرفت‌.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در ۶ ماه ابتدایی دولت، زمین‌های یک و نیم میلیون واحد بارگذاری و آماده سازی سایت‌های پروژه‌ها انجام شد.

وی با تأکید بر اینکه ساخت یک و نیم میلیون واحد را از فنداسیون و ساخت ابتدایی آغاز کرده‌ایم، تصریح کرد: یکی از چالش‌های پیش روی دولت، تأمین زمین بود و بسیاری از دستگاه‌ها همکاری نکردند.

قاسمی یاد آور شد: تنها ۴ درصد از اراضی دستگاه‌ها تاکنون به وزارت راه و شهرسازی تعلق گرفته و مابقی، زمین‌های در اختیار وزارت راه و شهرسازی بوده است. اراضی این یک و نیم میلیون واحد مسکونی که ساخت آنها آغاز شده، تماماً متعلق به وزارت راه و شهرسازی بوده است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مسکن یک ساله ساخت نمی‌شود و طراحی زمان بر است اما تاکنون توانسته‌ایم اراضی ساخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را تأمین کنیم و امیدوارم ظرف ۲ سال عملیات اجرایی ساخت ۲ میلیون واحد را انجام دهیم.

رستم قاسمی گفت: اجرای این پروژه‌ها در ریل خوبی قرار گرفته و وزارت راه شهرسازی تا پایان شهریور ماه اراضی ۲ میلیون واحد دیگر را تأمین می‌کند تا ساخت واحدهای مسکونی شروع شود؛ امیدوارم تعهد دولت مبنی بر ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال تحقق یابد.

وی اضافه کرد:از دستگاه‌ها برای تخصیص زمین‌ها به ساخت مسکن راضی نیستیم چرا که تا پایان شهریور زمین‌های مورد نیاز را که باید تحویل دهند نداده اند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با حضور رئیس جمهور در جلسه شورای عالی مسکن اعلام شد که ظرف یک ماه لیست زمین‌های مازاد در اختیار دستگاه‌های اجرایی را به آنها ارائه کنیم که در صورت عدم موافقت این دستگاه‌ها، سند اراضی‌شان به طور خودکار به نام وزارت راه و شهرسازی منتقل و ثبت می‌شود تا برای نهضت ملی مسکن استفاده شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا