راه و شهرسازیمجله خبری

دولت سیزدهم به اندازه ۴ دولت زمین برای ساخت مسکن تامین کرد

به گزارش ساختمان آنلاین:   فخاری در نشست اظهار کرد: تامین زمین برای ساخت 11.5 میلیون مسکن در دولت سیزدهم معادل فعالیت دولت‌های قبل در 16 سال اخیر بوده است.

وی با یادآوری این‌که  23 هزار هکتار زمین وزارت راه و شهرسازی در اختیار نهضت ملی مسکن قرار گرفته است که از این میزان 6134 هکتار در قالب ماده 10 باید توسط دستگاه‌های دیگر آزادسازی شود،‌افزود: سند این اراضی بر اساس قانون باید به نام وزارت راه و شهرسازی صادر شود.

وی تصریح کرد: حدود 3300 هکتار زمین مستعد برای شهرک‌سازی شناسایی شده که حدود 1300 هکتار به استان‌ها ابلاغ شده است. همچنین 35 هزار هکتار زمین دولتی که قابلیت الحاق به شهرها را دارد در دستور کار قرار گرفته است. این میزان زمین حدود 1.8 میلیون نفر را پوشش می‌دهد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تعهد دولت در طرح مسکن مهر،‌ گفت: از مجموع یک میلیون و 185 هزار واحد مسکن مهر که مسئولیت مستقیم آن به عهده وزارت راه بوده است. از این تعداد 593 هزار و 600 قرارداد سه‌جانبه بوده که 548 هزار و 244 واحد تکمیل شده  و حدود 45 هزار واحد نیمه تمام است که مشکلاتی از جمله تعاونی‌ها یا فاقد متقاضی بودن را داشته است.

فخاری با یادآوری این‌که 590 هزار واحد مسکن مهر نیز خودمالک بوده است، افزود: حدود 23 هزار واحد طرح مسکن مهر در هفته دولت به مالکان تحویل می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا