دیدگاهراه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

واکنش دو عضو شورا به پیشنهاد شهرداری برای ساخت مسکن ریزمتراژ

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین:  صبح روز گذشته حمید رضا صارمی در جریان ارایه گزارش جزییات مربوط به قرارگاه جهادی مسکن در بخشی از اظهارات خود گفت: ما به دنبال آن هستیم که در بافت‌های مسکونی اجازه دهند که ۲۰ درصد واحدها کوچک ساخته شوند و یک طرح به شورای عالی دادیم که برخی از واحدهای مسکونی با مساحت کم ساخته شود و حتی اجازه دادیم که الزام پارکینگ برای برخی واحدهای مسکونی برداشته شود.

این طرح به تصویب نخواهد رسید

اما این اظهار نظر با واکنش برخی از اعضای شورای شهر تهران مواجه شد.

در این زمینه ناصرامانی در گفتگو با خبرنگار ساختمان آنلاین اظهار داشت: ایده ای که ایشان در گزارش خود درباره ساخت مسکن کوچک متراژ مطرح کرد به منظور تسهیل مسکن سازی بوده است و ارایه این ایده لزوما به معنای اجرایی شدن آن نیست و بعید به نظر می رسد که این طرح به تصویب شورای شهر برسد.

وی در توضیح دلایل رد این طرح در شورا گفت: شهرداری تهران بر این باور است که اگر به عنوان مثال زوجی سالمند در برجی در یک واحد کوچک متراژ ساکن باشند با توجه به عدم نیاز آنها به خودروی شخصی ،بنابراین می توان انعطاف به خرج داد و از الزام پارکینگ برای این واحدها صرف نظر کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای تهران با تاکید بر اینکه هدف شهرداری از ارایه این طرح تسهیل صدور پروانه ساختمانی و افزایش تولید مسکن است در بافتهای فرسوده است ادامه داد: اما بعید است که این طرح در شورا پذیرفته شود چرا که ممکن است صاحبان این واحدها ملک خود را به افرادی بفروشند که دارای پارکینگ باشند و با توجه به این مشکل پیش بینی می شود که این طرح در شورا به مرحله تصویب و ضابطه نرسد.

حذف شرط پارکینگ برای تک پلاکها

اما در همین زمینه مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران نیز در گفتگو با خبرنگار ساختمان آنلاین با بیان اینکه تامین پارکینگ در احداث مسکن یک مساله ضروری است اظهار داشت : اما در برخی از موارد در فرآیند احیای بافتهای فرسوده به صورت محدود می توان بعضی از محلات را از این قاعده استثناء کرد.

وی گفت: به عنوان مثال در بافتهای فرسوده در بعضی از محله ها برخی پلاکهای ساخته نشده در محاصره ساختمان ها قرار گرفته اند که در واقع جزء تک پلاک ها محاسبه می شوند.

عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: می توان برای تک پلاکها شرایط جدیدی برای تامین پارکینگ در نظرگرفت و در مصوبات بالادستی بازنگری هایی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: اما به طور کلی تامین پارکینگ در ساختمانها یا در مجاورت ساختمانها یک اصل ضروری است و به هیچ وجه نمی توان از تامین پارکینگ در ساخت مسکن غفلت ورزید و شورای شهر هم منتظر می ماند تا شهرداری طرح خود در این زمینه را مطرح کند و پس از بررسی های همه جانبه این طرح رد یا به تصویب شورا خواهد رسید.

.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا