بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

کاهش ساخت مسکن در تهران و کشور

به گزارش ساختمان آنلاین:  تازه‌‌ترین گزارش مرکز آمار ایران درباره تحولات بازار ساخت‌وساز در کشور و تهران حاکی است در بهار ۱۴۰۰، ۱۱ هزار و ۵۵ واحد مسکونی در پایتخت مجوز ساخت دریافت کرده‌‌اند که این میزان در مقایسه با فصل قبل – زمستان ۹۹- ۲/ ۱۷ درصد کاهش داشته است.

در بهار امسال همچنین ۱۰۳ هزار و ۴۱۰ واحد مسکونی برای ساخت در کشور مجوز دریافت کردند که این میزان نیز در مقایسه با یک فصل گذشته  -زمستان ۹۹- با کاهش ۶/ ۲۴ درصدی همراه شده است. آمارها نشان می‌دهد روند ساخت‌وساز مسکن در شهر تهران در بهار ۱۴۰۰ نسبت به بهار ۹۹ – مدت مشابه سال قبل- نیز کاهشی بوده و تعداد واحدهای مسکونی که در این فصل ساخته شده است در مقایسه با بهار ۹۹ نیز ۸/ ۱۳ درصد کاهش یافته است. در کشور اما تعداد واحدهای مسکونی ساخته شده در بهار امسال در مقایسه با بهار سال گذشته به میزان جزئی و معادل ۲/ ۱ درصد رشد داشته است.متوسط تعداد واحدهای مسکونی که در هر پروانه ساختمانی برای ساخت در شهر تهران در بهار ۱۴۰۰ مجوز دریافت کرده‌‌اند برابر با ۷ واحد بوده است. این میزان در کشور برابر با ۱/ ۳ واحد مسکونی در هر ساختمان مسکونی گزارش شده است.تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده برای شهر تهران در بهار ۱۴۰۰ نیز در مقایسه با زمستان ۹۹ معادل ۷/ ۲۲ درصد و در مقایسه با بهار ۹۹ برابر با ۸/ ۱۶ درصد کاهش داشته است. در کشور، تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده در سه ماه اول سال جاری در مقایسه با زمستان ۹۹ برابر با ۹/ ۲۷ درصد و در مقایسه با بهار ۹۹ برابر با ۶/ ۷ درصد کاهش داشته است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا