مجله خبریصنایع ساختمانی

ساخت مسکن نهضت ملی از یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد عبور کرد

وزیر راه و شهرسازی گفت: تعداد پروژه های نهضت ملی مسکن از یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد عبور کرده و واگذاری‌ بی سابقه زمین در این بخش صورت گرفته است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد بذرپاش در همایش قیر و آسفالت و ماشین‌آلات  با بیان اینکه این روز‌ها پروژه‌های زیادی در حال اجر ا است گفت:  ۴ میلیون صادرات در حوزه قیر داریم این در حالی است که ٢.۵ میلیون تن مصرف داخلی داریم  و به مرور شاهد  افزایش  پروژه‌ها در داخل کشور  خواهیم بود.

وی افزود: در حوزه ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن  از یک میلیون و ٨٠٠ هزار واحد مسکونی عبور کرده ایم و علمیات اجرایی یکی پس از دیگری به اجرا می‌رسد.

وی توضیح داد: تعدادی از تعاونی‌های مسکن سرنوشت خوبی نداشتند آخرین آمار تا به امروز حدود ٨۵ درصد از پروژه‌های تعاونی به صورت  طولانی مدت تحویل داده شده مشکل حقوقی داشته اند.

او  اظهار کرد: آماده سازی زمین برای مسکن  یک  پروژه پیچیده است اما همواره  تعاونی‌ها  خود دارای  مسائل پیچیده بوده و با همه این مشکلات در حال ساماندهی هستیم و دولت شجاعانه وارد شد.

او تاکید کرد: در تاریخ کشور واگذاری زمین اقدامات بی سابقه‌ای  انجام شده است همچنین  در حوزه راه روستایی  برای تامین  آسفالت هم اقدامات زیاد و درخواست‌های زیادی  ارائه شده است.

بذرپاش با بیان اینکه در پروژه ایران راه با تکمیل کریدور شمال -جنوب و شرقی و غربی اتفاق بسیار بزرگی  اجرایی خواهد شد افزود: برای نگهداری از بودجه باید اعتبارات لازم را دریافت کنیم.

او گفت: باید کیفیت جاده‌ها را بالا ببریم که ماندگاری جاده را افزایش دهیم چراکه همواره حدود  ۶٠ تا ١٠٠ تن حمل بار از طریق تریلی‌های انجام می‌شود بنابراین  باید کیفیت را  افزایش دهیم.

او گفت:  مرغوبیت آسفالت در استان‌ها متفاوت از هم است بنابراین  باید پیمانکاران رتبه بندی شوند.

وی اظهار کرد: فرسودگی در بخش ماشین آلات راهداری جدی است تا پایان سال در این باره اقداماتی انجام می‌دهیم  همچنین در دو حوزه راهدار‌ی و راهسازی اقتصاد در حال بزرگ شدن است و باید الگو‌ها تغییرکنند.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا