مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

تلاش دولت برای تحقق وعده ساخت یک میلیون مسکن

سخنگوی اقتصادی دولت می گوید که در مورد هدف اعلامی گذشته درباره ساخت یک میلیون واحد مسکونی عقب نشینی نخواهد کرد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از فارس، یکی از برنامه های دولت سیزدهم برای برای کنترل قیمت مسکن و رفع نیاز مردم در این حوزه ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال بود که در همین راستا دولت تلاش هایی برای تحقق این مسئله داشت.

سیداحسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت صبح امروز در نشست خبری خود درباره این موضوع گفت: در حوزه سیاست های و رویکردهای دولت در حوزه مسکن، ما دوگانه ای بین هدف دولت و نظر کارشناسان نمی بینیم. توجه کنید که دولت سیزدهم زمانی شروع به کار کرد که شکاف عرضه و تقاضا و ناترازی جدی در حوزه مسکن وجود داشت و اگرچه در سال های متمادی عرضه تامین نشده بود هر سال تقاضا نیز بیشتر می شد.

وی افزود: بنابراین دولت باید به منظور جبران عقب ماندگی سال های قبل ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را در دستور کار قرار می داد و مجلس هم دولت را مکلف کرده بود که این تدابیر را داشته باشد؛ بنابراین در مورد هدف اعلامی گذشته عقب نشینی نخواهیم کرد.

خاندوزی گفت: برخی از بخش ها اعلام کرده اند که اگر زمین در اختیار آنها قرار داده شود حتما واحدهای مسکونی می سازند و در حوزه خودمالکی نیز کمک به حوزه مسکن از سوی بانک مسکن در حال انجام است و یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در نقاط مختلف با شرایط متفاوت در پروسه ساخت هستند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا