مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

ساخت مسکن ۲۵ متری منتفی شد

وزارت راه و شهرسازی پس از انتشار اخباری مبنی بر ساخت واحدهای مسکونی ۲۵ متری در شهر تهران، اعلام کرد: این طرح هیچ ارتباطی با دولت و این وزارتخانه ندارد، بلکه وزارت راه و شهرسازی مخالف ساخت مسکن کوچک مقیاس است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «وحید قربانی» رییس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه اعلام کرد: در پی انتشار اخباری مبنی بر ساخت واحدهای مسکونی ۲۵ متری در شهر تهران به اطلاع ملت در سراسر کشور می‌رساند نه تنها این طرح هیچ ارتباطی با دولت و وزارتخانه مربوط ندارد بلکه وزارت راه و شهرسازی مخالف ساخت مسکن کوچک مقیاس است.

وی افزود: مسکن‌های کوچک مقیاس در تضاد با فرهنگ ایرانی اسلامی و جامعه خانواده محور است و به هیچ عنوان در دستور کار دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی نیست، واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن که در سراسر کشور در حال ساخت است از استانداردهای لازم سرانه مورد نیاز خانواده، تبعیت می‌کند.

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد: بر اساس اصل ۳۱ قانون اساسی، داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است و عدم تناسب مساحت واحد مسکونی با نیاز خانواده، آسیب‌های گسترده‌ای بر جا خواهد گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: دولت همواره موضوع مسکن را در اولویت برنامه‌های اجرایی و پروژه‌های در حال انجام خود دارد و طرح‌ها و پیشنهادات خود را بعد از طی مراحل کارشناسی و فنی از مجاری معتبر و رسمی اعلام می‌کند، بیان این مطالب در رسانه‌ها هیچ اعتباری در مرحله اجرا ندارد و به هیچ وجه مقرر به اجرا نیست.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا