مجله خبریراه و شهرسازی

ساخت مسکن به شکل ویلایی در اراضی مازاد دانشگاه‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اولویت ساخت مسکن و استفاده از اراضی مازاد برای ساخت واحدهای ویلایی خواهد بود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ارسلان مالکی گفت: تخصیص اراضی مازاد دستگاه ها طبق قانون جهش تولید مسکن باید در دستور کار قرار گیرد  و دستگاه های که اراضی خود را ارائه ندهند طبق قانون سند آنها به وزارت راه وشهرسازی خواهد خورد.

به گفته مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن،  در سراسر کشور ۱۷ هزار هکتار زمین به دانشگاه آزاد تعلق دارد،  همکاری این دو مجموعه و استفاده از اراضی مازاد این مجموعه می‌تواند مشکل کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی را برطرف کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی می گوید: براساس این تفاهم‌نامه مقرر شده ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در اراضی دانشگاه برای اعضای هیات علمی و کارکنان این دانشگاه و سایر متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن ساخته شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت:  مدیران راه و شهرسازی و روسای واحدهای دانشگاهی به‌طور مشترک دیدگاه‌های خود را درخصوص مشکلات اراضی معرفی شده از سوی دانشگاه مطرح کردند و در نهایت ۵۰۱ هکتار زمین در استان فارس، ۴۳۸ هکتار زمین در استان یزد، ۲۳۱ هکتار زمین در استان آذربایجان شرقی و ۵۱.۵ هکتار در خراسان جنوبی در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفت.

او تاکید کرد: در هرجایی که اراضی به شکل مازاد  در کشور وجود داشته باشد اولویت ساخت مسکن به شکل  ویلایی خواهد بود و و هیچ کوتاهی  در  این حوزه نخواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا