مجله خبریبورس و بازارراه و شهرسازی

ساخت مسکن با استفاده از اراضی دانشگاه آزاد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از برگزاری دومین نشست کارگروه اجرای تفاهم‌نامه مشترک این سازمان با دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه استفاده از اراضی این نهاد برای ساخت مسکن خبر داد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن، با بیان اینکه زمین‌های مازاد در اختیار دانشگاه‌ها ظرفیت بسیار بالایی برای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن دارند گفت: طی نشست امروز آخرین وضعیت تفاهم برای اختصاص اراضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلبهار در استان خراسان رضوی برای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص مورد بررسی قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: کل مساحت این اراضی حدود ۲۰۰ هکتار است که براساس تفاهمنامه مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی این اراضی با سه کاربری مسکونی، آموزشی و تجاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

مالکی در خصوص ظرفیت جمعیت پذیری این اراضی اظهار کرد: برآوردهای اولیه در استان نشان می‌دهد که می‌توان برای ۳ هزار و ۵۰۰ متقاضی در این اراضی خانه‌سازی کرد.

وی ادامه داد: اولویت ما برای ساخت مسکن در این منطقه واحدهای تک طبقه و رعایت الگوی ایرانی اسلامی در ساخت و سازهاست.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن همچنین گفت: مقرر شد نشست‌های بعدی کارگروه به صورت منظم و هفتگی با حضور مدیران ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و دانشگاه‌های آزاد این مناطق برای پیگیری آخرین وضعیت اجرای تفاهمنامه انجام شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا