مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

امضای تفاهم‌نامه سازمان ملی زمین و شهرداری تهران برای ساخت مسکن

تفاهم‌نامه مشترک میان سازمان ملی زمین و مسکن، شهرداری تهران و کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص ایجاد محله الگو در اراضی ۵۵ هکتاری تهرانسر با ظرفیت حدود ۱۲ هزار واحد امضا شد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی سرپرست این سازمان در توضیح جزئیات این تفاهم‌نامه، گفت: براساس این تفاهم کلیه عوارض مربوط به صدور پروانه ساختمانی براساس ضوابط و مقررات شهرداری به عنوان آورده شهرداری تهران و زمین، ساخت و سرمایه‌گذاری روی آن به عنوان آورده سازمان ملی زمین و مسکن و کمیته امداد امام خمینی (ره) مطرح شده است.

وی افزود: همچنین طرح و برنامه اقدام تعیین کاربری این اراضی برای تنظیم توافق‌نامه و کاربری‌های آن از سوی سازمان نوسازی شهر تهران تهیه خواهد شد.

مالکی با بیان اینکه پس از تهیه طرح توسط شهرداری تهران، گفت: در مرحله بعد طرح به کمیسیون ماده ۵ ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از سهم ساخت انبوه مسکن توسط شهرداری تهران و سازمان ملی زمین و مسکن انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: پس از بررسی طرح محله الگو متوجه شدیم که این طرح به دیدگاه‌های ما بسیار نزدیک است.

ارسلان مالکی با بیان اینکه مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد بیشترین کمبود در بخش مسکن متعلق به کلانشهرها است، اضافه کرد: کمترین دخالت دولت‌ها هم در همین مناطق صورت گرفته است.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر اراده دولت در رفع مشکلات مسکن در کشور ادامه داد: به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های موجود در مجموعه دولت می‌تواند رفع این مشکل بزرگ را سرعت بخشد.

وی از رویکرد مثبت شهردار تهران در همکاری با سایر ارکان دولت تشکر کرد و ادامه داد: راه‌حل مشترکی که در این تفاهم‌نامه به آن رسیده‌ایم حتی می‌تواند سرعت همکاری‌های فیمابین را بیش از پیش کند.

در این مراسم علیرضا زاکانی هم با بیان اینکه رویکرد شهرداری تهران مبتنی براجرای مشارکتی امور است، گفت: علاوه بر مشارکت رویکرد دیگر ما در شهرداری تهران ارزان‌سازی شهر و قبول مسئولیت در مقابل مردم است.

وی با تاکید بر صنعتی‌سازی و ساخت سریع‌تر، محکم‌تر و اقتصادی‌تر پروژه‌ها اعلام کرد: این کار می‌تواند گره از مشکلات اقتصادی مردم باز کند.

زاکانی اضافه کرد: نتیجه این تفاهم‌نامه به ساخت نزدیک به ۱۵ هزار سرپناه برای مردم منجر خواهد شد.

وی فروش متری و مسکن استیجاری را از دیگر راهکارهایی خواند که می‌تواند به مردم در حل مشکل مسکن کمک کند.

گفتنی است سازمان ملی زمین و مسکن در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن و طرح نهضت ملی مسکن برای تفاهم با تمامی دستگاه‌ها و نهادها برای ساخت مسکن اعلام آمادگی کرده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا