بورس و بازارراه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

پرداخت وام و تسهیلات بلاعوض ساخت مسکن به سیل‌زدگان کشور

به گزارش ساختمان آنلاین: اکبر نیکزاد شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همزمان با سیل به فوریت بحث آماربرداری خسارات حوزه مسکن را انجام و به دولت منعکس کرد، اظهار داشت: ‬دولت تشکیل جلسه داد و پیشنهادهایی که از طریق بنیاد مسکن به ستاد حوادث کشور منعکس شده بود در این جلسه مصوب شد.

وی با بیان اینکه برای ساخت واحدهای مسکونی در مناطق سیل زده‌‬ ۲۰۰ میلیون وام، ۳۰ میلیون اعتبار بلاعوض ساخت، ۲۰ میلیون اعتبار بلاعوض معیشتی و ۲۰ میلیون اعتبار بلاعوض اسکان موقت پرداخت می‌شود، تصریح کرد: در مجموع در حوزه واحدهای تخریبی و ساخت آنها، ۲۰۰ میلیون وام و ۷۰ میلیون اعتبار بلاعوض پرداخت می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در حوزه تعمیرات مسکن نیز ۳۰ میلیون وام، ۲۰ میلیون اعتبار بلاعوض تعمیر و ۲۰ میلیون اعتبار بلاعوض معیشتی یعنی جمعاً ۳۰ میلیون تومان وام و ۴۰ میلیون تومان اعتبار بلاعوض در نظر گرفته شده است.

نیکزاد با اشاره به اینکه دولت مصوبه را داده و پرداخت تسهیلات با یک فاصله زمانی تأمین می‌شود، یادآور شد: اما بنیاد مسکن هیچ موقع آسیب دیدگان را منوط به دریافت پول نمی‌کند و کار را شروع می‌کند.

وی ادامه داد: ظرف یک ماه آینده یک مقدار از اعتبارات بلاعوض پرداخت شده و بانک‌ها شروع به پرداخت تسهیلات می‌کنند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه حجم خسارت‌ها استان به استان متفاوت است، گفت: به طور مثال در استان سیستان و بلوچستان ۲۱۰۰ واحد تخریب نوسازی و ۲۰۰۰ واحد تعمیری داریم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا