راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

اولویت ساخت مسکن در بافت فرسوده شهری است

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «اقبال شاکری» در نشستی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: نوسازی مردمی به دلیل وجود زیرساخت‌ها، خدمات روبنایی، زیربنایی و دیگر ظرفیت‌های بالقوه موجود در بافت‌های فرسوده مورد حمایت کامل مجلس شورای اسلامی است.

وی ضمن تقدیر از اقدامات و تلاش‌های انجام شده در حوزه بازآفرینی شهری اظهار داشت: در برخی محلات هدف بازآفرینی شهری در استان تهران تجربه‌های موفقی در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی متخصص را شاهد هستیم.

رییس فراکسیون جهاد سازندگی و پیشرفت مجلس شورای اسلامی در ادامه خواستار برنامه‌ریزی لازم در خصوص بهره‌مندی از ظرفیت این گروه‌ها در محلات برای دیدار چهره به چهره با مردم و ترویج و تبیین تمام بسته‌های تشویقی به طور واضح و ساده و اعتمادسازی لازم در مردم توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران شد.

«محمد آیینی» مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز در این نشست در رابطه با رویداد سراسری و پویش جهادی و عظیم «بم سفیر نوسازی برای ایران قوی» اظهار کرد: طی سه روز مقارن با سالروز زلزله تلخ بم در ۱۰۰ شهر بزرگ کشور که ۶۷ درصد بناهای ناپایدار در این شهرها واقع شده‌اند، این پویش برگزار شد.

وی افزود: همچنین روزانه سه نشست جداگانه با مدیران شهری، سازندگان خرد و انبوه مسکن و یادآوری مسئولیت اجتماعی‌شان در ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده و دیدار با مردم در مساجد و یا در محلات هدف بصورت چهره به چهره و پاسخ به سوالات و ابهاماتشان با حضور یک سفیر از شهر بم که در زمان وقوع زلزله مسئولیت داشته با همراهی یک سفیر از شرکت از مهم‌ترین موارد برنامه‌های این پویش بزرگ بود.

در این نشست موضوعاتی از قبیل، پیگیری انجام پروژه‌های بازآفرینی‌شهری در محدوده‌ها و محلات هدف، بسته تشویقی شهرسازانه، تسهیلات ارزان قیمت در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری، کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی و ارائه تخفیفات ویژه زمان صدور پروانه و عوارض توسط شهرداری‌ها، قوانین و تخفیفات ویژه نوسازی مسکن به‌صورت مردمی ساز در محدوده‌های هدف، نهضت آسفالت کلیه معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شهری ظرف سه سال در صورت تامین اعتبار و حمایت مجلس شورای اسلامی مطالبی بیان شد.

گفتنی است در این نشست در خصوص پروژه‌های بازآفرینی محلات هدف حوزه انتخابیه تهران، ری و شمیرانات مواردی مطرح که مورد بررسی قرار گرفت و دستورات مقتضی از سوی دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار صادر شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا