اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

ضوابط آیین‌نامه 2800 در ساختمان‌های بلندمرتبه رعایت می‌شود

حمیدرضا صارمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین،  درباره وضعیت رعایت اصول ایمنی در ساخت برج‌های بلندمرتبه اظهارداشت: در بلند مرتبه سازی ها، الزام بر این است که حتما ویرایش ششم پیوست آیین نامه 2800 رعایت شود .در همین حال با توجه به اهمیتی که بلند مرتبه سازی در کشور دارد و آینده ای که برای این سازه ها متصور است، بنابراین کیفیت ساخت و همچنین بکارگیری تکنولوژی های مدرن در تولید برج های بلندمرتبه از اهمیت بالایی برخوردار است و شهرداری تهران این موضوع را با حساسیت دنبال می کند و نظارت های فنی در خصوص این نوع ساختمانها با دقت بیشتری دنبال می شود.

وی در واکنش به این موضوع که برخی از گزارشها حاکی از آن است که در منطقه 22 به عنوان کانون بلندمرتبه سازی، به دلیل گران شدن مصالح ساختمانی، در ساخت برخی از برجها از مصالح غیراستاندارد استفاده می شود و همین مساله باعث شده است که این ساختمانها غیراستاندارد و ناایمن ساخته شود نیز اذعان داشت: با توجه به حساسیت این موضوع اگر رسانه ها مستنداتی در اینباره دارند، حتما آن را در اختیار شهرداری قرار دهند و قطعا در اسرع وقت و با حساسیت بررسی خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران همچنین درباره سرانجام تفاهم نامه اخیر شهرداری تهران با انبوه سازان برای ساخت 30 هزار واحد مسکونی نیز تصریح کرد: اقدامات اجرایی این تفاهم در حال انجام است و به زودی وارد فاز اجرایی خواهد شد اما درباره نحوه تخصیص اراضی و تسهیلات، باید از مدیر عامل سازمان نوسازی این موضوع را پیگیری کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا