دیدگاهراه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

ضرورت ایجاد شرکت زیر ساخت مسکن در وزارت راه و شهرسازی

اقبال شاکری در حاشیه همایش الزامات و راهکارهای تولید، مانع‌زدایی و پشتیبانی مسکن و ساختمان شهر تهران با اعلام مطلب فوق در گفتگو با ساختمان آنلاین، گفت:  در حال حاضر شرکت هایی مانند زیرساخت ریل و نیز زیرساخت بزرگراه ها و حمل و نقل کشور وجود دارد. از همین روی، ضروری است تا یک شرکت زیرساخت مسکن هم ایجاد کنیم که تمرکز و فعالیت آن صرفا بخش عملیاتی مسکن باشد.

وی ادامه داد: این شرکت در صورت تاسیس تمام عملیات مسکن را پیگیری می کند واز سیاست گذاری ها فاصله می گیرد تا کارها بهتر پیش رود.

این عضو مجلس شورای اسلامی در خصوص نظر مسئولان وزارت راه و شهرسازی در خصوص این اتفاق اظهار کرد: به نظر می رسد مسئولان وزارت راه خود نیز به این نتیجه رسیده اند و آمادگی ایجاد و راه اندازی چنین مجموعه ای را دارند.

شاکری همچنین با انتقاد از شفاف نبودن ساختارها در طرح نهضت ملی مسکن، توضیح داد: متاسفانه ایراد بزرگی که به طرح نهضت ملی مسکن وارد است این است که ساختارهای حقوقی و قرادادی ، مالی، تسهیلات و … در این طرح مغفول مانده و این  موارد خیلی واضح و شفاف نیست.

وی اضافه کرد: برای تضمین موفقیت این طرح لازم است با برنامه ریزی وارد عمل شد تا مشکلات طرح های قبلی تکرار نشود. بنابراین مسئولان وزارت راه و شهرسازی باید برنامه ریزی های خود را به صورت دقیق و با جزییات تدوین کنند.

شاکری در پایان افزود:  در بودجه سال 1401برای صندوق ملی مسکن یک ردیف بودجه ای مشخص شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا