مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

بذرپاش: ۳ هزار هکتار زمین شناسایی شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۳ هزار هکتار زمین را شناسایی کردیم دستگاه‌ها هم قبول کردند اما هنوز انتقال سند انجام نشده است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، گردهمایی استانداران با محوریت بررسی آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن، ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی و مباحث مربوط به تصادفات و ارتقا ایمنی جاده‌ای با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

مهرداد بذرپاش در حاشیه این گردهمایی در خصوص موضوع مسکن گفت: همه توانایی‌های خود را به کار بستیم تا تولید مسکن به صورت حداکثری صورت بگیرد. خط تولید مسکن هم تکلیف قانونی و هم تاکید رئیس جمهور است. محوریت ما هم در ابتدا مسکن روستایی و مسکن شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و در مراحل بعدی شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و کلان شهرهاست.

بذرپاش تسهیل در نوسازی بافت‌های ناپایدار را از وظایف وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: در حوزه خود مالکی هم برخی آماده ساخت زمین خود بوده و تنها نیازمند دریافت کمک و اعتبارات لازم هستند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: برخی از تکالیف متعلق به دستگاه‌های دولتی است که زمین‌های مازاد خود را در اختیار طرح جهش تولید قرار دهند. دستگاه‌ها همکاری کردند حدود ۳ هزار هکتار زمین را شناسایی کردیم دستگاه‌ها هم قبول کردند اما هنوز انتقال سند انجام نشده است این موضوع هم طی ماه‌های آتی انجام خواهد شد.

بذرپاش با بیان اینکه واگذاری ۲۸ هزار هکتار زمین به اتمام رسیده است؛ است؛ افزود: این زمین‌ها در اختیار طرح قرار گرفته است و استان‌ها هم به پروژه‌ها اختصاص دادند. در تلاش هستیم که با کمک استانداران محترم که از روحیه جهادی خوبی برخوردارند سال آینده را یک کارگاه بزرگ مسکن سازی کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا