راه و شهرسازیمجله خبری

زنجان با کمبود زمین دولتی رو به رو است

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از بازار، اصغر اسماعیلی با بیان اینکه در استان زنجان ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد از پروژه های نهضت ملی مسکن تخصیص پروژه شدند، تاکید کرد: از این تعداد بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای شهر زنجان است.

وی ابراز کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه ها با توجه به زمان آغاز پروژه ها متغیر است و در شهر زنجان میانگین پیشرفت فیزیکی اکثر پروژه های نهضت ملی مسکن بیش از ۳۵ تا ۴۰ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: پیگیر افزایش تسهیلات از دولت هستیم و نسبت به افزایش تسهیلات بانکی پیگیر هستیم تا فشار کمی به مردم وارد شود و امیدواریم میزان تسهیلات از ۳۵۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یابد و مردم امیدوار باشند از اوایل سال آینده (خردادماه) به تناسب آماده شدن، پروژه های نهضت ملی مسکن، واحدهای مسکونی به متقاضیان واگذار می شود.

اسماعیلی بیان داشت: مردم بر این امر اذعان داشته باشند که تأخیر در پرداخت آورده ها توسط متقاضیان باعث تأخیر در اجرای پروژه می شود و اثر خود را نشان می دهد و پروژه کند جلو می رود چرا که ردیف اعتباری دیگری نداریم و همچنین با توجه به پیشرفت فیزیکی پروژه ها، تسهیلات بانکی به پروژه ها تزریق می شود.

زنجان جزو شهرهایی است که زمین دولتی ندارد

وی با اشاره به درخواست ها در مورد ثبت نام مجدد در نهضت ملی مسکن، گفت: ثبت نام مجدد بحث کشوری است و به تناسب نیازهای استان ها احصا شده سایت برای ثبت نام فعال می شود و از استان زنجان هم درخواست ثبت نام کردیم تا سایت باز شود و متأسفانه تاکنون اتفاق نیفتاده و اگر محقق شود اطلاع رسانی کافی را خواهیم داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد: زنجان جزو شهرهایی است که زمین دولتی ندارد و بخش عظیمی از زمین های نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده خریداری شده است و با توجه به ثبت نامی های انجام شده این تعداد به محض تأمین زمین اطلاع رسانی صورت می گیرد و برای متقاضیان مسکن تا پایان سال تخصیص زمین انجام می شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا