مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

رفع تعرض فوری ۶۰۰ هکتار زمین دولتی در چهار ماه نخست امسال

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری بیش از ۱۶۰۰ فقره تعرض به مساحت حدود ۶۰۰ هکتار زمین دولتی توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در چهار ماه ابتدایی سال خبر داد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی با تقدیر از تلاش نیروهای یگان حفاظت در حفظ و حراست از زمین‌های دولتی در تمامی استان‌های کشور، گفت: تنها در تیرماه بیش از ۲۸۰ مورد تعرض به اراضی دولتی به مساحت بیش از ۵۳ هکتار زمین دولتی با تلاش و درایت نیروهای خدوم یگان حفاظت سازمان در سراسر کشور به صورت فوری رفع شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص آمار اجرای احکام قطعی به نفع دولت در بخش زمین‌های تصرفی اظهار داشت: در چهار ماهه ابتدایی امسال، ۱۵۵ مورد حکم قطعی به‌نفع دولت توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در کشور اجرا شده است که براساس آن بیش از ۱۱۲ هکتار زمین دولتی به بیت‌المال بازگشته است.

وی همچنین افزود: از این میان تنها در تیرماه امسال ۲۷ مورد حکم قطعی در کشور اجرا شده که مساحت این زمین‌ها آن بیش از ۲۱ هکتار بوده است.

گفتنی است صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال و پیشگیری از زمین‌خواری از وظایف اصلی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در کشور است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا