مجله خبری

زمان آغاز مسکن ملی پایتخت مشخص شد

زمان آغاز مسکن ملی پایتخت مشخص شد

گسترش نیوز- رضا نگهبان اظهار کرد: با راهکارهای وزارت راه و شهرسازی، پروژه‌های نیمه‌تمام بخش خصوصی مثل پروژه‌های انبوه سازی، چند ده واحدی و … که مشکلاتی در جذب مشتری یا نقدینگی دارند و این موضوع سبب شده تا پروژه‌هایشان نیمه‌تمام بماند، می‌توانند واحدهایشان را در طرح اقدام ملی تولید مسکن عرضه کنند.

وی ادامه داد: به این ترتیب که اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی تفاهمنامه‌ای با سازندگان و مالکان شامل کلیه شرایط و مشخصات ساختمانی و نرخ نهایی (کنترل شده ) منعقد می‌کند و آنها واحدهای نیمه‌تمام خود را در این طرح عرضه و از سوی دیگر بانک مسکن نسبت به پرداخت تسهیلات مسکن اقدام و متقاضیان نیز با پرداخت مابقی نرخ تمام شده مالک آپارتمان‌های نهایی عرضه شده می‌شوند.

وی افزود: نکته مهم این است که متقاضیان هم می‌توانند با اختیار کامل از این واحدها با شرایط گفته شده، پروژه‌ها را انتخاب کنند و از طرف دیگر تضمین دولت را برای اتمام و تحویل پروژه داشته باشند. از سوی دیگر در تفاهمنامه و توافق با مالکان و سازندگان این‌گونه پروژه‌ها نرخ نهایی بین سازنده و اداره کل توافق می‌شود و در واقع قیمت‌ها کنترل شده، خواهند بود.
نگهبان با اشاره به اینکه این راهکاری برای اتصال طرف عرضه به تقاضا در طرح اقدام ملی تولید مسکن است، گفت: در جلسه مشترک با معاون وزیر راه و شهرسازی، وی توضیحاتی درباره تفاهمنامه‌هایی که برای کارگزاری ساخت با ارگان‌هایی مثل ستاد اجرایی امام (ره)، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن منعقد شده ارائه کردند.

 

منبع: گسترش نیوز

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا