بورس و بازارراه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

اقدامات شهرداری برای رونق ساخت و ساز مورچه‌وار است

علیرضا نادعلی ضمن بیان مطلب فوق در گفت و گو با خبرنگار  ساختمان آنلاین اظهار داشت: شهرداری تهران به دنبال ایجاد ضابطه های جدید برای رونق ساخت و ساز است،اما نکته این است حرکت برای تحقق این هدف مورچه وار است،این درحالی است که هم شهرداری و هم کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر،بر این باورند که باید این اتفاق رخ دهد،و بنابراین لازم است که سرعت کار در این زمینه افزایش پیدا کند.

سخنگوی شورای شهر در عین حال افزود: البته این افزایش سرعت باید حساب شده باشد و از هر گونه شتابزدگی باید پرهیز شود چرا که شتابزدگی هم با عوارض منفی خاص خود همراه خواهد بود.

نادعلی تاکید کرد: معتقدم کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی سبب رونق ساخت و ساز خواهد شد و البته این سیاست،بخشی از پروسه رونق ساخت و ساز را پوشش می دهد و عوامل مختلف دیگری نظیر مشوقها، نوع سیاست گذاری ها و تسیهل شرایط برای جذب سرمایه گذاران در این زمینه نقش آفرین هستند.

وی همچنین در بخش دیگری از این گفت و گو به موضوع حاشیه نشینی و سکونت گاه های غیر رسمی در پایتخت نیز اشاره و عنوان کرد: این موضوع بسیار پیچیده و فرابخشی است و اگر به این معضل رسیدگی نشود تبعات آن کل شهر را فرا می گیرد.

سخنگوی شورای شهر ادامه داد: حل این مشکل عزم ملی می خواهد و شخصا معتقدم این مشکل به حدی بزرگ است که باعث شده به سمت آن نرویم.

وی گفت: مشکل اسکان غیررسمی و حاشیه نشینی لاینحل نیست،اما نه قدرت حذف آنی آن را داریم و نمی توانیم آن را به حال خود رها کنیم.

سخنگوی شورای شهر ادامه داد: در دوره های گذشته بعضی اوقات این موضوع کاملا رها شده بود،اما به طور کلی برای حل این بحران باید همه دستگاه های ذی ربط ورود پیدا کنند و باید این مساله را به عنوان یک معضل بپذیریم و با تجدید نظر در برخی از قوانین بر این مشکل فایق شویم.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا