راه و شهرسازیصنایع ساختمانیمجله خبری

پیشنهاد تامین داخلی رنگ‌نمای ساختمان در طرح ملی مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین:  ابراهیم فرخ‌نژاد در بازدید خبرنگاران از یک مجتمع تولید رنگ داخلی، گفت: این شرکت 10 درصد از تولید رنگ صنعتی کشور را بر عهده دارد و تولید سالانه آن به حدود 3 هزار تن در سال می‌رسد که با توجه دستگاه‌های نصب شده می‌توانیم تا 100درصد افزایش تولید بدهیم.

وی گفت: باید از تولید داخل حمایت شود و در نهضت ملی مسکن باید از رنگ‌های داخل کشور که اتفاقاً کیفیت و استاندارد بالایی دارند، استفاده شود تا تولید داخل رونق بگیرد.

به گفته مدیرعامل این شرکت تولید رنگ در حال حاضر عمده محصولات تولید رنگ در کشور ما به خودکفایی رسیده و تولیدکنندگان بسیار خوبی در زمینه تولید رنگ در کشور داریم، به گونه‌ای که با راه‌اندازی خط تولید رزین لانگ‌اویل خودکفا شدیم و به این وسیله هزینه تمام شده تولید 5 تا 7 درصد کاهش یافت.

وی همچنین گفت: در زمینه تولید رنگ هواپیما و رنگ کشتی شرکت‌هایی در داخل کشور داریم، اما بحث کیفیت و تکنولوژی باید قابل رقابت با مشابه خارجی باشد و تلاش ما این است که محصولات داخلی بتواند با محصولات خارجی رقابت کند.

به گفته فرخ‌نژاد، آزمایشگاه تخصصی در زمینه شناخت رنگ تاثیر قابل توجهی دارد که همکاری با سازمان ملی استاندارد تاثیر به سزایی در این بخش داشته است.

فرخ نژاد گفت:‌ یکی از مشکلات صنعت داخلی خود تحریمی و مشکلاتی است که بر سر راه تولید وجود دارد شبکه بانکی باید در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی بیشتر همکاری کند، چون اگر تولید رونق بگیرد اشتغال هم ایجاد می‌شود،  اگر تسهیلات مورد نیاز را دریافت کنیم، می‌توانیم تعداد کارگران را به دو برابر افزایش دهیم.

وی در خاتمه گفت: متاسفانه برای گرفتن نیروی کار با مشکل مواجه هستیم کسانی درخواست کار می‌دهند که مدرک دارند، اما توان انجام کار ندارند  به نظر میرسد بازار کار در کشور ما دچار تلاطمهای جدی شده  و عملا شرکتهای تولیدی از نبود نیروی کار دائمی رنج میبرند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا