اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

رستم قاسمی رفتنی است یا ماندنی است؟/ دستگاه‌های که با رستم قاسمی همکاری نمی‌کنند

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین، از روز گذشته بحث استعفای رستم قاسمی وزیر راه وشهرسازی بسیار داغ شده است این در حالی است که روز گذشته مرکز اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی این موضوع را تکذیب کرده است اما یک منبع آگاه در این وزارت خانه اعلام کرد که استعفای وزارت راه و شهرسازی قطعی شده است.
براساس این گزارش در حال حاضر گزینه های از جمله اکبر نیکزاد، علی نیکزاد، بذرپاش ، مقداد همتی در حال حاضر مطرح هستند .
گفتنی است وزارت راه وشهرسازی مسئولیت ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی را برعهده دارد اما تاکنون کمتر از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را در شهرهای مختلف به پیشرفت فیزیکی مناسبی رسانده است این در حالی که پیش از این وعده ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را داده بود‌
متاسفانه در حال حاضر شاهد آن هستیم که هیچ یک از دستگاه ها با وزارت راه وشهرسازی همکاری لازم را انجام نمی دهند و همین امر خود باعث وارد شدن فشار مضاعفی به این وزارت خانه شده است به طوری که پیش از این قرار بود بانک ها ۲۰ درصد از تسهیلات خود را در اختیار بخش مسکن قرار دهند اما کمتر از ۲درصد از این تسهیلات تاکنون پرداخت شده و از سوی دیگر هم مقرر شده بود که دستگاه ها اراضی خود را در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار دهند که هیچ یک از این اراضی به این وزارت خانه اختصاص داده نشده است.
این در حالی است که هم اکنون تمامی این فشارها به وزارت راه وشهرسازی وارد شده و همین امر خود زمینه ساز تاخیر در بزرگترین پروژه عمرانی کشور شده است.
حال امیدوار هستیم که دولت سیزدهم برای تسریع در روند اجرای این پروژه ها اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهد

1/5 - (1 امتیاز)

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا