مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

انتقاد از توقف اعطای تسهیلات بانکی به متقاضیان نوسازی در تهران، همچنین انتقاد از تطویل ابلاغ حذف حریم راه آهن تهران تبریز در مناطق 17 و 18

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در سی و چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی استان تهران تصریح کرد: متأسفانه بانک ها از اعطای تسهیلات به متقاضیان نوسازی بافت فرسوده که اصلی ترین محل تحقق شعار دولت در بحث مسکن است، امتناع می کنند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، مهدی هدایت در سی و چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی استان تهران در استانداری تهران که با حضور فخاری استاندار تهران، آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیران حوزه بازآفرینی استان تهران برگزار شد، مهمترین چالش های نوسازی در بافت های فرسوده را تشریح کرد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به اینکه در 8-9 سال گذشته شاهد کم شدن آمار صدور پروانه در بافت های فرسوده بودیم، خاطرنشان کرد: با بازگرداندن مشوق های بافت فرسوده در تهران همزمان با کل کشور، آمار صدور پروانه در بافت های فرسوده نسبت به سال گذشته 10% رشد داشته و این امر نشان دهنده جهش نوسازی در شهر تهران است.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران عنوان کرد: تعدادی از طرح های موضعی و موضوعی در بازآفرینی شهر تهران چندین سال بلاتکلیف بودند که با پیگیری های انجام شده این طرح ها امسال تصویب و به مناطق ابلاغ شدند، مثل طرح کن، ده ونک، دره اسلام آباد، گلابدره، دره فرحزاد، سیمین قلعه، کوره آجرپزی منطقه 19 و شن چاله منطقه 18 که در مرحله تصویب قرار دارد.

هدایت با اعلام این که در سال جاری حدود 1500 میلیارد تومان از منابع شهرداری برای سرمایه گذاری در بافت های فرسوده تخصیص داده شده است، گفت: برای سال آینده نیز 3000 میلیارد تومان از بودجه شهرداری تهران برای بافت فرسوده در بخش های ایجاد پروژه های محرک توسعه و تأمین خدمات و زیرساخت تخصیص داده شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در ادامه این جلسه به بیان مشکلات و موانع نوسازی پرداخت و اظهار کرد: متأسفانه تسهیلات بانکی برای بافت فرسوده که اصلی ترین محل تحقق شعار دولت در بحث مسکن است به متقاضیان داده نمی شود؛ خواهش من این است که اعطای این تسهیلات در شهر تهران متوقف نشود.

هدایت با اشاره به این که در بافت های فرسوده شهر تهران حدود 3700 تیر چراغ برق وجود دارد که مانع ورود ماشین های آتش نشانی به درون کوچه ها می شوند، خاطرنشان کرد: برای حل مسائل مربوط به بحث تأمین زیرساخت ها که در حوزه تعهد شهرداری هم نیست به همت ویژه ای نیاز داریم و راهکارهایی برای آن پیشنهاد داده ایم به طور مثال در تفاهم نامه ای که با وزارت آموزش و پرورش به امضاء رسید، راهکارهایی پیشنهاد دادیم که بر مبنای آن مسائل مربوط به مدارس مازاد، مدارس فرسوده، نیازهای آموزشی و زیرساخت ها و خدمات مورد نیاز در بافت های فرسوده با استفاده از ظرفیت های طرفین و استفاده از قانون مولد سازی برای ایجاد ارزش افزوده برطرف خواهد شد.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران با اشاره به مکاتبات متعدد صورت گرفته برای حذف حریم در مسیر خط آهن تهران- تبریز، خواستار پیگیری رفع این مشکل شد و گفت: 3500 پلاک در گذشته در حریم راه آهن تهران- تبریز قرار گرفته بودند و قادر به نوسازی نبودند و در حال حاضر پس از انتقال بخشی از خط آهن تهران- تبریز به زیر زمین نیز گرفتار و اسیر یک نامه برای حذف حریم هستند تا ما بتوانیم برای آنها پروانه صادر کنیم.

ضرورت تحقق بند کاف تبصره 11 و تخصیص 20% از اراضی وزارت راه و شهرسازی نیز موضوع دیگری بود که از سوی مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران و دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا