مجله خبریراه و شهرسازی

تحصیل بیش از ۷۱ هزار هکتار زمین داخل محدوده و حریم در دولت سیزدهم

سازمان ملی زمین و مسکن موفق به تحصیل ۷۱ هزار و ۵۹۰ هکتار زمین داخل محدوده و داخل حریم برای طرح نهضت ملی مسکن شد که در مقایسه با عملکرد سال‌های گذشته بی‌سابقه است.

به گزارش ساختمان آنلاین از وزارت راه و شهرسازی، هدفگذاری ساخت و تامین چهار میلیون مسکن در مدت چهار سال در کشور توسط دولت سیزدهم، وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های تابعه متولی را بر آن داشت تا هم‌گام با سایر بخش‌های دولت با اقدامی جهادی به فراهم کردن بستر تامین سرپناه برای هموطنان بپردازد.

سازمان ملی زمین و مسکن نیز به عنوان یکی از بازوهای اجرایی طرح نهضت ملی مسکن اقدام‌های بی‌سابقه‌ای را در تامین اراضی این طرح انجام داده‌ و این سازمان در مدت یک سال و نیم عمر دولت سیزدهم موفق به تحصیل ۷۱ هزار و ۵۹۰ هکتار زمین داخل محدوده و داخل حریم برای طرح نهضت ملی مسکن شد که در مقایسه با عملکرد دولت‌های قبل بی سابقه است.

این سازمان در این مدت توانست تحصیل ۶۶ هزار و ۹۶۵ هکتار زمین واقع در حریم را به روش‌های مختلف برای استفاده در طرح نهضت ملی مسکن محقق کند. به عبارت دیگر متوسط ماهانه تحصیل اراضی داخل حریم سه‌هزار و ۷۲۰ هکتار بوده و در واقع مجموع تحصیل اراضی واقع در داخل حریم در دولت سیزدهم با ۲۷۲ درصد رشد نسبت به دولت‌های یازدهم و دوازدهم همراه بوده است.

همچنین این سازمان در مدت یک سال و نیم توانست چهار هزار و ۶۲۵ هکتار زمین موجود در داخل محدوده را شناسایی و برای طرح نهضت ملی مسکن تامین کند که با پیشرفت ۱۵۹ درصدی نسبت به دولت‌های قبل همراه شده است. در حقیقت سازمان ملی زمین و مسکن هر ماه به‌طور متوسط ۲۵۷ هکتار زمین داخل محدوده را فراهم کرده است.

تحصیل بیش از ۷۱ هزار هکتار زمین داخل محدوده و حریم در دولت سیزدهم

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا