مجله خبریراه و شهرسازی

استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای ایجاد ۲۷ شهر ساحلی

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی گفت: در افق برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی قرار است ۲۷ شهر را در سواحل جنوبی ایجاد کنیم و علاوه بر مشکلات تکنولوژی باید مباحث شهرسازی شناسایی و حل شود؛ در همین راستا از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه شهرسازی استقبال می‌کنیم.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، «خسرو دانشجو» روز سه‌شنبه در رویداد و نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان حوزه مسکن و حمل و نقل، اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیاری در سواحل جنوبی کشور داریم که مورد استفاده قرار نگرفته است؛ از این رو باید سواحل جنوب را مکان‌یابی کنیم و شهرهایی را ایجاد خواهیم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: دغدغه بزرگی داریم و باید از هر آنچه در ظرفیت کشور وجود دارد به کار بگیریم. ما ظرفیت‌ها و تهدیدهایی در شهرهای ساحلی داریم که باید حاصل شود و از تجربه‌های موفق جهانی نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه پراکندگی جمعیت مشکلاتی در کشورمان ایجاد کرده است، گفت: شهرهای حاشیه کویر با کمبود آب و مشکلات زیست محیطی مواجه هستند، در حالی که ثقل جمعیت ما در این مناطق ساکن هستند.

دانشجو عنوان کرد: ظرفیت‌های حاشیه‌ای در جنوب کشور را احیا و شهرهایی با رعایت ملاحظات در مناطق سواحل جنوبی ایجاد خواهیم کرد؛ اکنون کشورهای حاشیه خلیج فارس از ظرفیت‌های خدادادی استفاده بهینه می‌کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا