مجله خبری

خبر مهم برای سهامداران فولاد

به گزارش ساختمان آنلاین؛ شرکت فولاد مبارکه امسال معادل ۱۵ درصد رشد درآمد برای شرکت پیش‌بینی کرده است، این در حالی است که در سال گذشته فروش فولاد مبارکه به بیش از هفت میلیون تن افزایش یافت و میزان صادرات این شرکت به یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تن رسید.

حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه در ابتدای سال ۹۹ از افزایش هشت درصدی تولید گندله، افزایش ۲۵ درصدی آهن‌اسفنجی، افزایش سه درصدی تولید فولاد خام و همچنین از برنامه افزایش ۳۶ درصدی صادرات این شرکت در سال «جهش تولید» خبر داده بود، اکنون در گفتگو با دنیای‌اقتصاد در تشریح عملکرد شش‌ماهه سال‌جاری گفت: این شرکت توانست در نیمه نخست امسال این میزان رشد را محقق کند.

وی تصریح کرد: در شش‌ماه نخست امسال برنامه موردنظر در فولاد مبارکه تحقق‌یافته و حتی حدود 15 تا 20 درصد در زمینه فروش و 5 درصد در زمینه تولید رشد داشتیم. در مدت یادشده، 3 میلیون و 809 هزار تن گندله، 3 میلیون و 893 هزار تن آهن‌اسفنجی، 3 میلیون و 590 هزار تن تختال، 2 میلیون و 714 هزار تن کلاف گرم و 816 هزار و 300 تن ورق سرد در فولاد مبارکه تولید شده است. در نیمه نخست امسال بالغ‌بر 3 میلیون تن تولید ورق داشتیم که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این میزان تا پایان سال جاری به 6/ 6 میلیون تن خواهد رسید.

عظیمیان اضافه کرد: همچنین در این مدت، در زمینه تختال، محصولات گرم و محصولات سرد و پوشش‌دار نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب از رشد 372، 31 و 59 درصدی برخوردار بودیم.

وی در پاسخ به این سوال که برای نیمه دوم امسال چه برنامه‌ای برای فروش در نظر گرفته‌اید؟ عنوان کرد: در نیمه دوم سال‌جاری درصورتی‌که با قطعی گاز و آب مواجه نشویم و همچنین با تامین به‌موقع مواد اولیه می‌توان طبق برنامه و اهداف شرکت تولید کرد. البته در بخش صادرات به دلیل اینکه تاکید وزارت صمت بر تامین هر چه بیشتر نیاز داخل است، از برنامه عقب هستیم که امیدواریم با هماهنگی انجام‌شده در نیمه دوم امسال بخشی از عقب‌افتادگی صادرات جبران شود.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا