راه و شهرسازیمجله خبری

۵۴ درصد خانه‌های روستایی تهران مقاوم است

به گزارش ساختمان آنلاین:  با توجه به آماری که اواخر سال ۱۳۹۸ اعلام شد، حدود ۵۹ درصد واحدهای مسکونی روستاهای استان تهران در قالب بافت فرسوده نیاز به نوسازی داشتند. هم‌اکنون مطابق آماری که معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان تهران اعلام کرده این رقم به ۴۶ درصد رسیده و در واقع ۵۴ درصد واحدها از مقاومت لازم در برابر سوانح و حوادث برخوردارند.

علی خوئینی – معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان تهران درخصوص اجرای طرح‌های هادی و بهسازی محیط روستاهای استان و همچنین سایر اقدامات آن بنیاد در حوزه عمرانی اعلام کرد: در استان تهران ۲۲۵ هزار و ۵۵۶ واحد مسکونی روستایی وجود دارد که ۴۶ درصد از آنها نیازمند مقاوسازی بوده و ۵۴ درصد از مقاومت لازم برخوردار هستند.

وی درباره خصوص تهیه و اجرای طرح هادی در روستاهای استان تهران اعلام کرد: از مجموع ۵۳۰ آبادی بالای ۲۰ خانوار ۴۹۷ روستا واجد شرایط تهیه طرح بودند که برای تمامی آنها طرح تهیه شده است و از این تعداد در ۳۹۲ روستا حداقل یک فاز طرح هادی و بهسازی معابر اجرا شده است.

خوئینی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: طرح سند توسعه اشتغال روستاهای استان تهیه و در شورای توسعه استان به تصویب رسید. همچنین طرح شناسایی روستاهای در معرض سوانح نیز تهیه و در شورای استان به تصویب رسید که آمادگی لازم برای ایمن‌سازی چنانچه تخصیص اعتبار انجام شود، وجود دارد.

۵۴ درصد خانه‌های روستایی تهران مقاوم است
نمونه واحد نوسازی شده از طریق تسهیلات مسکن روستایی در استان تهران

از سوی دیگر بنا به گفته مسئولان بنیاد مسکن، مدتی است که نوسازی واحدهای مسکونی روستایی دچار وقفه شده است. از آبان ماه سال گذشته سقف تسهیلات مسکن روستایی از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته که هنوز شکل اجرایی به خود نگرفته است. نرخ سود این تسهیلات ۵ درصد است که سازمان برنامه و بودجه می‌بایست مابه‌التفاوت این رقم تا ۱۸ درصد را تضمین کند؛ هنوز این ضمانت‌نامه ارایه نشده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا