مجله خبریراه و شهرسازیصنایع ساختمانی

۵۷ درصد خانه‌های روستایی کهگیلویه وبویراحمد مقاوم‌سازی شد

حدود ۴۴ درصد از جمعیت ۷۲۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد معادل ۳۱۴ هزار نفر در روستاهای این استان زندگی می‌کنند و از این رو برنامه ریزی در حوزه مسکن و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی نقش تعیین کننده ای در توسعه و آبادانی این مناطق دارد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: مقاوم سازی ۴۸ هزار واحد روستایی معادل ۵۷ درصد در استان انجام شده است.

سید زبیر موسوی افزود: این در حالی است که میانگین کشوری ۵۲ درصد است و استان در این رابطه خوب اقدام کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: میزان تسهیلات برای مسکن های روستایی ۲ هزار میلیون ریال و برای نهضت ملی مسکن پنج هزار و ۵۰۰ میلیون ریال به متقاضیان ارائه می شود.

موسوی ابراز کرد: سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۱۸۰ هزار متر مربع آسفالت در روستاهای استان انجام شده است.

وی ادامه داد: در سال مالی ۱۴۰۱ حدود ۲ هزار میلیارد ریال در بحث عمران روستایی هزینه شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در اعتبارات استانی حدود ۶۶ درصد اعتبارات تخصیص پیدا کرده، به این معنا که از مجموع ۸۳۰ میلیارد ریال بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبارات تخصیص یافته است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ با رایزنی‌ها و پیگیری های انجام شده تا ۲ برابر اعتبارات افزایش یافته است.

اجرای طرح هادی در ۶۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار

بنیاد مسکن با اجرای طرح هادی، گامی موثر در جهت ساماندهی و بهسازی روستاهای استان برداشته است به گونه ای که در اکثر روستاهای استان شاهد مهاجرت معکوس هستیم.

زمانی که طرح هادی در سال ۷۸ با هدف توسعه و عمران روستاها و شهرهای کشور کلید خورد، باورش سخت بود که این طرح بتواند منجر به آبادانی، توسعه و عمران روستاها و شهرهای کشور شود.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس سند توسعه روستاهای کشور، از همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار (۷۲۰ روستا) در استان طرح هادی تهیه شده است.

وی اضافه کرد: افق طرح‌ها ۱۰ ساله است و نیاز به بازنگری‌ دارد که امسال باید طرح ۷۲ روستا بازنگری شود.

موسوی عنوان کرد: برای توسعه روستاها از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲۵۰۰ متر بازگشایی معابر، هشت هزار متر مکعب خاکبرداری، ۲۰۰ هزار مترمربع زیرسازی، ۱۹ هزار مترمربع سنگ فرش و ۲۲ هزار متر جدول کشی با اعتبار بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال سرفصل‌های مختلف انجام گرفت.

دیگر اقدامات بنیاد مسکن استان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: در حوزه نهصت ملی مسکن ساخت ۲ هزار و ۷۷۶ واحد مسکونی در دستور کار است

وی افزود: ۶۰۰ فقره سند در حوزه عمران روستایی امسال در مرحله صدور است.

موسوی با اشاره به واگذاری زمین در روستاهای استان، ادامه داد: تاکنون به افراد واجد شرایط پنج هزار و ۷۲۰ قطعه زمین واگذار شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح منظومه روستایی، گفت: ۴۱ طرح اشتعال زایی در حوزه کشت زعفران و گیاهان دارویی در شهرستان گچساران اجرا شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا