مجله خبریبورس و بازار

246 خانه لوکس و خالی در استان مرکزی شناسایی شد

سرپرست امور مالیاتی استان مرکزی گفت: ۲۴۶ خانه لوکس و خالی در استان مرکزی شناسایی شد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، یکی از اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم شناسایی در راستای اخذ مالیات از خانه های خالی و لوکس در کشور بوده که در طی سال های اخیر اقدامات قابل توجهی نیز در این حوزه صورت گرفته است.

موضوعی که کارشناس مرکز پژوهش های مجلس با اشاره به وجود 4.7 میلیون خانه خالی و خانه دوم در کشور، گفت:‌ اخذ مالیات بر خانه های خالی یک پیچیدگی خاص دارد.

فرنام با بیان اینکه حدود 2.1 میلیون خانه دوم در کشور داریم، افزود:‌ این یک عدد قابل توجهی است که ملاحظاتی را دارد، این در حالیست که موضوع خانه های خالی لوکس در استان مرکزی موضوعی شد تا خبرنگاران در گفتگو با “سیدبهاالدین میرمحمدی” سرپرست امورمالیاتی استان مرکزی بررسی کنند.

سرپرست امورمالیاتی استان مرکزی با اشاره به وضعیت خانه های لوکس و خالی استان مرکزی اظهار داشت: در خصوص خانه های خالی و گران قیمت و خودروهای لوکس از طرف سازمان چیزی که به ما گفته شده 246 مورد اعلام شد که به اصطلاح کارهای مربوط به آن انجام شود و مالیات ستانی شود.

وی افزود: در این خصوص در حال انجام کارها هستیم ولی به اعتقاد من آنطور که باید مالیات را براساس اطلاعات واقعی که سازمان مسکن و یا شهرداری ها ارائه دهد دریافت کنیم، مثلاً منازل را قیمت گذاری کند و بهای آن را مشخص کند زیرا ما نمی توانیم در خصوص ارزش و بهای منازل تصمیم گیری کنیم.

سرپرست امورمالیاتی استان مرکزی ادامه داد: به نظر می رسد سازمان مسکن و شهرسازی اطلاعات مربوط به منازل لوکس و قیمت بالا را کامل ارائه نداده بنابراین همکاری نهادهای ذیربط را می طلبد که به ما اطلاعات را ارائه دهد تا ما در خصوص مالیات ستانی از منازل خالی و لوکس و نیز خودروها لوکس وارد عمل شویم.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: تا حالا این اطلاعات در اختیار ما قرار نگرفته است. این آمار 246 باب منزل مسکونی از سازمان به ما داده شده است که داریم کارهایش را انجام می دهیم که فکر می کنم یکسری کارهای اداری دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا