مجله خبریصنایع ساختمانی

آب پاکی شهرداری روی دست مخالفان؛ چینی‌ها برای خانه‌سازی فقط پول می‌آورند

در حالی که برخی مدعی هستند «چینی‌ها قرار است با قیمت چند برابری در تهران خانه‌سازی کنند،» معاون شهرسازی معماری شهر تهران نظر دیگری دارد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از فارس، «در تهران یک میلیون مسکن کم داریم، مردم برای اجاره‌نشینی بیش از ۶۵ درصد از درآمد خود را هزینه می‌کنند و آرزوی صاحب‌خانه شدن به حدود 70 سال رسیده است،» اینها را عضو شورای شهر تهران مهدی پیرهادی می‌گوید.
کمبود مسکن و گرانی اجاره‌بها یکی از معضلات جدی تهرانی‌هاست و باعث شده که برخی از شهروندان به حاشیه شهر کوچ کنند.شهرداری در زمینه مسکن ورود کرده و رایزنی‌هایی هم با چینی‌ها برای ساخت سریع خانه در پایتخت انجام داده است اما عده‌ای معتقدند که چینی‌ها قرار است با قیمت بالا در تهران خانه‌سازی کنند.
شهردار تهران در دی ماه سال جاری به چین رفت و در این سفر تفاهم‌نامه ساخت 200 هزار واحد مسکونی را بست. البته به گفته مدیران شهری، رایزنی‌هایی هم با قطری‌ها برای ساخت خانه در تهران صورت گرفته است.چینی‌ها قرار است به عنوان سرمایه‌گذار در بخش مسکن (بافت فرسوده در مناطق جنوبی) ورود کنند.
بعد از ساخت مسکن و فروش املاک، تسویه حساب با چینی‌ها صورت می‌گیرد. قرار نیست مهندس، نیروی کار و … از چین وارد ایران شوند و جزییات سرمایه‌گذاری با چینی‌ها بعد از عید 1403 مشخص خواهد شد.
چینی‌ها فقط در ایران سرمایه‌گذاری نمی‌کنند بلکه در تاجیکستان، عربستان، نیویورک و … ورود و اقدام به سرمایه‌گذاری در زمینه مسکن کرده‌اند.
در حالی که برخی از رسانه‌ها مدعی هستند هزینه ساخت مسکن چینی در تهران «سه برابر قیمت ساخت مدنظر دولت» خواهد بود، در مقابل معاون شهرسازی معماری شهر تهران حمیدرضا صارمی به خبرنگار فارس می گوید که « اصلاً چینی‌ها در تهران خانه نمی‌سازند، مجری ساخت سازمان نوسازی شهر تهران است» و فقط چینی‌ها تزریق منابع می‌کنند.
به گفته کارشناسان، تا زمانی که تولید مسکن به تقاضای مورد نیاز بازار نرسد قطعاً با افزایش قیمت مسکن مواجه خواهیم بود. باید برای کنترل بازار، افزایش تولید صورت گیرد و سیاست‌های تشویقی برای نوسازی ایجاد شود.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا