مجله خبریبورس و بازارصنایع ساختمانی

اعتبارزدایی از اسناد عادی، تحولی عظیم در حوزه مسکن کشور

مشاور وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن گفت: اعتبارزدایی از اسناد عادی تحولی عظیم در حوزه صنعت مسکن است که می‌تواند سرمایه جذب کند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از صدا و سیما، سادات، مشاور وزیر در حوزه مسکن در برنامه گفتگوی ویژه خبری اعتبارزدایی از اسناد عادی را تحولی عظیم در حوزه صنعت مسکن خواند و گفت: این طرح، هم می‌تواند جذب سرمایه داشته باشد، هم اعتمادبخشی را افزایش دهد و هم سیاست گذاران این حوزه می‌توانند با عدد و آمار دقیق و درست تری برای حوزه مسکن برنامه ریزی کنند. مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: این طرح می‌تواند کمک زیادی در شناسایی زمین‌های مازاد دولتی خواهد داشت.

سادات معاملات با اسناد عادی را همواره پر ابهام و نگران کننده میان دو طرف معامله دانست که با تصویب نهایی طرح ۱۷ ماده‌ای در شورای نگهبان می‌توان به انجام معاملاتی اطمینان بخش در بخش مسکن امیدوار بود.

سادات مهمترین مزایای این طرح را در صورت تأیید نهایی آنی سازی معاملات از طریق اسناد رسمی دانست و افزود: در این طرح اشاره شده است که حاکمیت مکلف است زیرساخت‌هایی که به صورت آنی می‌تواند اسناد رسمی را ثبت کنند ایجاد کند که این اقدام می‌تواند در بخش جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه مسکن و حتی جذب سرمایه گذاری خارجی در این حوزه مؤثر باشد.

وی درباره پیش فروش به عنوان یکی از ابزارهای تولید انبوه مسکن و مشکلاتی که داشتن اسناد عادی برای در ارتباط با آنها به وجود آورده اند هم گفت: نکته مهم موضوع دراین است که ما در نهضت ملی مسکن در کنار ساخت مسکن به دنبال این هستیم که با یکسری از اقدامات نرم مانند طرح سند دار کردن زمین‌ها و املاک در کنار اعتبارزدایی از اسناد عادی، کمک کنیم که مردم سرمایه‌هایشان را به بازار مسکن آورده و به تولید در این حوزه کمک کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا