بورس و بازارمجله خبری

حباب مسکن در حال تخلیه تدریجی است

به گزارش ساختمان آنلاین: دانیال زهتابیان در ادامه گفت: جهش قیمت با افزایش قیمت تفاوت زیادی دارد، افزایش قیمت با شیب ملایمی اتفاق می‌افتد که گزارش‌های فصلی نشان می دهد که قیمت مسکن در شش ماهه اول رشد ۱.۸ درصدی یا دو درصدی داشته که ما این رشد را با شیب ملایم طی می‌کنیم.

این کارشناس بازار مسکن با اشاره به اظهار نظر برخی در خصوص جهش در بازار مسکن تا پایان سال، افزود: بعید به نظر می رسد که تا پایان سال زمینه جهش قیمت مسکن در کشور ایجاد شود.

وی بیان کرد: در سه ماهه پایانی سال، تعداد معاملات بیشتری را در بنگاه املاک شاهد هستیم و طبق آمار بانک مرکزی و اسناد و املاک و اسکان سالانه این روال وجود داشته است‌.

زهتابیان گفت: با توجه به اینکه سال جدید همواره با تورم همراه است در انتهای هر سال خریداران و سرمایه‌گذاران بازار مسکن به سمت خرید رفته لذا اگر در زمستان خریدی اتفاق بیفتد سود خوبی به دنبال دارد پس این دلیل جهش در بازار نیست.

وی اضافه کرد: تعداد معاملات مسکن در آذرماه امسال نسبت به آذرماه سال گذشته ۲۸۸ درصد رشد داشته ولی نرخ رشد مسکن همان ۱.۸ درصد است پس نشان می‌دهد که ما همچنان در رکود هستیم.

این کارشناس و صاحب نظر در حوزه مسکن با اشاره به مذاکرات برجام و حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰، اضافه کرد: همه منتظر هستند ببینند که چه اتفاقی در مورد قیمت دلار و تأثیر آن بر بخش های مختلف می افتد.

زهتابیان تأکید کرد: شکافی که هم اکنون بین قدرت خرید مردم و قیمت مسکن وجود دارد هنوز به درجه‌ای نرسیده که باعث این شود که ما جهش قیمت داشته یا از دوران رکود خارج شویم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر با این شیب آهسته رشد قیمت، حباب مسکن در حال تخلیه است و باید این را در نظر بگیریم که ما همچنان در رکود هستیم و اگر بحث افزایش قیمت مسکن در هر ماه اتفاق می‌افتد، این افزایش ناشی از انتظارات تورمی خود مردم است.

بازار

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا