مجله خبری

جلوگیری از کاهش قیمت مسکن با حباب‌سازی!

جلوگیری از کاهش قیمت مسکن با حباب‌سازی!

گسترش‌نیوز: یک گروه از فروشنده‌های بالقوه بازار مسکن با به‌کار بستن یک حقه در اولین ماه از سال جدید، مشغول حباب‌سازی در بازار فروش مسکن هستند. درحالی‌که نسبت بالای قیمت به اجاره مسکن درحال‌حاضر نشان از حبابی بودن سطح قیمت مسکن دارد و این وضعیت از چند ماه قبل در بازار حاکم بوده است، اما همچنان گروه‌هایی از فروشنده‌های کاذب درصدد افزایش سطح قیمت مسکن با استفاده از حقه «قیمت‌گذاری صوری» هستند.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، درحال‌حاضر می‌توان فروشنده‌های حاضر در بازار مسکن را به دو گروه «واقعی» و «کاذب» دسته‌بندی کرد. تعداد فروشنده‌های واقعی بازار مسکن که ویژگی اصلی آنها آمادگی برای توافق با خریدار است، بسیار اندک است و در عوض عمده فروشنده‌های فروردین‌ماه بازار مسکن از نوع فروشنده‌های کاذب بوده‌اند.

فروشنده‌های کاذب به کسانی اطلاق می‌شود که فعلا قصد فروش آپارتمان خود را ندارند، اما در آینده نزدیک چنین مقصودی دارند و به همین دلیل از هم‌اکنون دست به‌کار شده‌اند تا با به‌کار بستن حربه‌ای، بتوانند در دو، سه ماه آینده املاک خود را با قیمت‌های بالا بفروشند. این افراد اکنون ابراز به قصد فروش می‌کنند و در واقع نقش فروشنده را برای واسطه‌ها و خریداران مسکن بازی می‌کنند، اما قیمت‌های اعلامی آنها به‌صورت پلکانی از اسفند تا کنون رو به افزایش بوده است.تحقیقات میدانی «دنیای‌اقتصاد» از واسطه‌های ملکی نشان می‌دهد زمانی که خریداری برای قیمت پیشنهادی اولیه این فروشنده‌ها پیدا می‌شود، آنها یک‌باره قصد افزایش قیمت می‌کنند و قیمت اعلامی جدیدی را به متقاضی و واسطه اعلام می‌کنند که معمولا دست‌کم ۵ و بعضا تا ۱۰ درصد بالاتر از قیمت پیشنهادی قبلی است.

 

منبع: اقتصاد نیوز

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا