دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

طرح تولید مسکن کوچک متراژ با فرهنگ ایرانی تطابق ندارد

دکتر مهدی اقراریان ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار  ساختمان آنلاین  در مورد اینکه عده ای از کارشناسان برای حل بحران مسکن ،پیشنهاد ساخت واحدهای مسکونی کوچک متراژ را مطرح کرده اند اظهارداشت: واحدهای مسکونی بسیار کوچک نظیر واحدهای بیست یا سی متری به دلیل عدم انطباق با ساختار فرهنگی کشور ما نمی تواند راهگشا باشد و اجرای این الگو بیشتر باعث بروز آسیب های اجتماعی خواهد شد .

وی با بیان اینکه ترویج این الگو یکی از تله هایی است که باعث تغییر در سبک زندگی افراد می شود خاطر نشان ساخت: متاسفانه گروهی هستند که تلاش می کنند با فرهنگ سازی درباره لزوم ساخت مسکن های بیست یا سی متری ، الگو و سبک زندگی ایرانی-اسلامی را تحت شعاع خودشان قرار دهند .

عضو شورای شهر تهران سازوکار مذکور را نادرست ارزیابی کرد و گفت:این سیاست غلط است و با فرهنگ ایرانی که یک فرهنگ خانواده محور است همخوانی ندارد و تحقق این نوع ساخت وساز زمینه ترویج فرد گرایی و ترویج زندگی مجردی را فراهم می کند.

اقراریان با تاکید بر اینکه یکی از راهکارهای حل بحران مسکن حرکت به سمت صنعتی سازی مسکن است تصریح کرد: با توجه به اینکه صنعتی سازی سبب افزایش سرعت اجرا،کاهش مدت زمان ساخت می شود این شیوه از ساخت حتما باید به الگوی غالب ساخت وسازهای ما تبدیل شود وباید کم کم شرایط به سمتی باشد که از سنتی سازی به سمت صنعتی سازی مسکن گام برداریم .

عضو شورای شهر تهران همچنین بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران صنعت ساختمان برای رونق بخش مسکن تاکید کرد و توضیح داد: البته حمایت از سرمایه گذاران این صنعت باید به نحوی باشد که ضمن افزایش عرضه مسکن ،فاقد آثار تورمی برای اقتصاد کشور باشد .

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا