بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

مسئله تولید مسکن با همکاری تعاونی‌ها به سرانجام می‌رسد

به گزارش ساختمان آنلاین:  از وزارت راه و شهرسازی، «علیرضا جعفری» بعد از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف تعاونی‌ها و حمایت از تأمین مسکن در شهرهای جدید کشور اظهار کرد: امروز در شرایطی هستیم که با این همکاری‌ها و مدیریت منابع باید در حد توان سطح خدمات را افزایش داده و تمام تلاش خود در تحقق یکی از مهم‌ترین رویکردهای دولت در ایجاد شرایط مطلوب در زیست اسلامی را به کار گیریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امروز نگاه جهادی و انقلابی برای ارائه خدمات در عالی‌ترین فضای اجتماعی و عملیاتی در دستگاه‌ها حکمفرما است، گفت: از آنجایی که نقش تعاونی‌ها در عمران و آبادانی کشور بسیار تأثیرگذار است؛ امید داریم با برنامه ریزی انجام شده، مسئله تولید مسکن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف دولت به سرانجام خوبی برسد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهرهای جدید از سال ۱۳۶۷ شکل گرفته و در حقیقت دستاورد مدیریت انقلابی در دوره پس از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود؛ ما برای آنکه بتوانیم الگوی کارآمدی در حوزه شهر و شهرسازی در این مجموعه داشته باشیم باید به نقاط مثبت و منفی در کارنامه شهرهای جدید دقت کرده و با برنامه‌ریزی علمی و کارشناسی و مطالعات دقیق در حوزه خلق شهرهای جدید الگوی مناسبی برای آیندگان خود برجای بگذاریم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه ضمن اشاره به نقش ویژه تعاونی‌ها در پیشبرد پروژه‌های کلان و مهم در سطح کشور بیان کرد: خوشبختانه اخیراً اساسنامه جهش مسکن در وزارت تعاون با هدف کاهش مشکلات و تسریع کار تعاونی‌ها در امور مربوطه تهیه و به‌زودی برای ادارات کل استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به تأکید ریاست جمهور به ورود تعاونی‌ها در حوزه ساخت مسکن در کشور بیان کرد: با توجه به نقش مهم مسکن در امور معیشتی مردم و دستور رئیس جمهوری امید داریم به وسیله این تعاملات به اهداف موردنظر دست یافته و رویکرد دولت محترم را محقق سازیم.

در این تفاهم‌نامه همکاری مشترک طرفین در بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های بین شرکت و معاونت، در ساماندهی متقاضیان مسکن و تخصیص زمین به تعاونی‌ها و همچنین ایجاد کسب‌وکارهای تعاونی با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید به منظور ارتقای سطح زندگی در شهرهای جدید موضع اصلی این تفاهم‌نامه بوده و مواردی چون ایجاد زمینه‌های همکاری برای تشکیل و توسعه تعاونی‌ها در شهرهای جدید، کمک به ایجاد بسترهای مناسب برای استفاده از حمایت‌های دولت در جهت سازماندهی و گسترش فعالیت تعاونی‌ها در شهرهای جدید، حمایت از تامین مسکن برای سطوح مختلف جامعه به خصوص اقشار کم درآمد در شهرهای جدید در قالب طرح نهضت ملی مسکن و افزایش مشارکت افراد مختلف جامعه و خانواده‌های آنان در ارتقای کیفیت زندگی محل سکونت از مهم‌ترین اهداف آن به شمار می‌روند.

در این راستا کمیته اجرایی مشترک ستادی متشکل از یک نماینده از معاونت و یک نماینده از شرکت به منظور تسهیل و تسریع در اجرای برنامه‌های مشترک، با حضور نمایندگان رسمی طرفین تفاهم‌نامه تشکیل و در مرحله نخست مشغول به مراحل اولیه اقدامات از جمله تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت، برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه و بهبود و اصلاح فرآیند اقدامات خواهند بود.

طبق مفاد تفاهم‌نامه مذکور شرکت عمران شهرهای جدید موظف است ضمن تامین زمین برای تعاونی‌های مسکن و همکاری در فعالیت آن‌ها؛ هماهنگی لازم با دستگاه‌های ذی‌ربط به منظور تسریع در صدور مجوزها و تاییدیه‌های لازم را داشته و پروژه‌های موردنظر را جهت تخصیص و دریافت تسهیلات به بانک معرفی کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا