راه و شهرسازیصنایع ساختمانیمجله خبری

کاهش 15درصدی هزینه‌های تولید مسکن با فناوری هوش مصنوعی

علی بلند گرامی عضو هیات مدیره شرکت نوید ساختار بهینه (بنیانو) در گفتگو با ساختمان آنلاین   گفت:به دنبال آن هستیم که اسکلت ساختمانها را به گونه ای طراحی کنیم که نسبت به طرح انسانی بین ده تا بیست درصد بهینه تر شود این امر بدان معناست که برای کارفرمایان ساختمانی ده تا بیست درصد در هزینه خرید میلگرد یا هزینه اسکلت فلزی صرفه جویی اقتصادی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: سابقه فعالیت شرکت ما به  به شش سال گذشته بر می گردد. ما بیش از120 پروژه در شهرهای مختلف ایران و بیش از 20 پروژه در تهران و بالغ بر 10 پروژه در خارج از کشور طراحی و بهینه سازی کرده ایم وبه طور متوسط حدود 15 درصد برای کارفرمایان صنعت ساختمان آورده مالی و صرفه جویی اقتصادی ایجاد کرده ایم.

بلند گرامی افزود:. هر طرح سازه می بایست منطبق بر آیین نامه های طراحی ساختمان باشد به این صورت که باید در برابر بارهای زلزله و بارهایی که در ساختمان وجود دارد مقاوم باشد علاوه بر این متناسب با طول عمر ساختمان باید طراحی شود .

وی خاطرنشان ساخت: از آنجایی که در این شرکت بخشی از فرآیندی که به صورت انسانی انجام می شود با استفاده از هوش مصنوعی جایگزین کرده ایم این بدان معناست که خطای انسانی را کاهش داده ایم و اطمینان ما نسبت به اینکه در طول بهره برداری سازه خللی ایجاد نخواهدشد بالاتر رفته است.

عضو هیات مدیره شرکت نوید ساختار بهینه (بنیانو) در ادامه گفت:.طرح نهضت ملی مسکن با توجه به اینکه مشمول تعداد زیادی از واحدهای ساختمانی است نیازمند تامین مالی بسیار بالایی است ،این در حالی است که از طریق روشی که ما ابداع کرده ایم و درشش سال گذشته مورد آزمایش قرار گرفته است می توانیم 15 درصد از هزینه های ساخت را کاهش دهیم.

بلند گرامی تصریح کرد: اگر بخواهیم سرعت ساخت مسکن را افزایش دهیم باید صنعتی سازی ساختمانها را توسعه دهیم و تحقق همزمان کاهش هزینه های ساخت و افزایش سرعت ساخت از طریق هوش امکان پذیر است.

وی گفت: این شرکت در طرح نهضت ملی مسکن در استان قزوین مشارکت داشته است و باعث شد که وزن میلگرد ساختمان در این سازه ها از چیزی حدود 45 کیلو در هر متر مربع به 35 کیلو در هر متر مربع برسد و بدون شک این بهینه سازی و صرفه جویی می تواند به ما کمک کند که طرح نهضت ملی مسکن بسیار سریع تر و با هزینه کمتر اجرایی شود.

بلندگرامی اذعان داشت: پیشنهاد می شود مسوولان و تصمیم گیران در حوزه مسکن از فرِآیندهای نوین طراحی ساختمان که منجر به کاهش هزینه های ساخت و افزایش سرعت اجرا می شود استقبال کنند تا این طرح  بسیار سریع تر و باهزینه کمتر پیش رود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا